۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۴۸۳۱۶۷
آیت الله سلیمانی:

مرحوم آیت الله عبادی عالمی مجاهد، فروتن و آشنا به مسائل زمان بود

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: ویژگی نخست آیت الله عبادی تواضع و فروتنی در زندگی بود و برای کارهای بی فایده در جامعه هزینه نمی کرد.
سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، شب گذشته در مجلس یادبود آیت الله عبادی و فرزندان شهیدش که در مسجد جامع زاهدان برگزار شد، گفت: بین هزار صفت الهی آن صفت که از همه بالاتر، برتر، جامع‌تر و زیباتر باشد، رحمانیت خداوند بوده که در پهنای هستی گسترده شده است.

وی تصریح کرد: رحمت خداوند شامل بندگان خدا و ورود آنها به بهشت می شود؛ دیگران می توانند در صفت رحیمیت خداوند از خداوند تأسی کند.

آیت الله سلیمانی اظهار داشت: قرآن کریم نبی مکرم را که به رسالت مبعوث شد، مفتخر به صفت رحیمیت دانسته است.

وی با اشاره به اینکه عباد معنای والایی دارد و این واژه را برای گروهی از بندگان خاص خداوند به کار می‌بریم بیان کرد: عبد باید انسانی باشد که بسیاری از عقبه های دین و مراحل کمال و منازل و مراحل سلوک را پشت سرگذاشته باشد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان سه مشخصه افراد با ایمان را برشمرد و ابراز داشت: آیه و نشانه ایمانِ افراد مؤمن، تسلیم امرخدا شدن، راضی به قضای الهی بودن و کارها را به خدا واگذار کردن است است.

وی در ادامه به بیان جایگاه علمی و مردمی آیت الله عبادی پرداخت و اذعان کرد: مرحوم آیت الله عبادی در حوزه علمیه جایگاهی ویژه داشت و می‌توانست از مدرسین بنام باشد، او از دیرباز از برجسته ترین شاگردان آیت الله خراسانی بود.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: مرحوم آیت الله عبادی قالب دروس حوزوی را در محضر استاد وحید خراسانی آموخت و بعد در نجف در دروس خارج بزرگان فقه و اصول از جمله آیت الله خوئی کسب فیض کرد؛ او  می‌توانست این مسیر را پیش گیرد و در حوزه چهره بنامی باشد اما امرامام را بر هر چیزی ترجیح داد.

وی گفت: آیت الله عبادی ضرورت زمان را کاملا درک کرد؛ فرصت های لازم حوزوی را درجا زیر پا گذاشت و یکی از استان‌های استراتژیک امنیتی را که استان سیستان و بلوچستان بود انتخاب کرد و بلکه درجاده هموار راه نرفت و در بدترین شرایط، مردم را مدیریت می کرد.

آیت الله سلیمانی اذعان داشت: مرحوم عبادی نماینده امام و رهبر معظم انقلاب و فرزند حضرت زهرا و علی مرتضی(ع) بود؛ عالم مجاهد و ابوشهید که عبادی الرحمان هم بود.

وی خاطرنشان کرد: ویژگی اول آیت الله عبادی تواضع و فروتنی در زندگی بود، برای کارهای بی فایده در جامعه هزینه نمی کرد و چهره خاکی، فروتن و متواضع استان بود./202/831/ب1

ارسال نظرات