۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۴۸۳۱۶۶

مجلس یادبود آیت الله عبادی و فرزندان شهیدش در زاهدان برگزار شد

مجلس یادبود آیت الله عبادی و فرزندان شهیدش با حضور نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و اقشار مختلف مردم اعم از شیعه و سنی در مسجد جامع زاهدان برگزار شد.
آیت الله عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، مجلس یادبود آیت الله عبادی و فرزندان شهیدش شب گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و اقشار مختلف مردم اعم از شیعه و سنی در مسجد جامع زاهدان برگزار شد.

فاطمه کفعمی خراسانی، همسر مرحوم آیت الله عبادی در این مراسم گفت: یکی از مهمترین ویژگی های اخلاقی آیت الله عبادی تشویق به درس خواندن جوانان و حضور در سنگرهای علم و دانش بود.

وی با اشاره به وضعیت خانواده آیت الله عبادی بیان کرد: آیت الله عبادی در سال 60 به عنوان نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان منصوب شد؛ پس از آن ما به زاهدان عزیمت کردیم و حاصل ازدواج من و آیت الله هشت فرزند شامل سه دختر و پنج پسر بود.

کفعمی خراسانی تصریح کرد: فرزند بزرگ ما در سال 1365 به درجه شهادت نائل شد و چندی بعد فرزند دوم هم شهید شد؛ بعد از شهادت فرزندانم سیدعلی و سیدمحسن خداوند دو فرزند دختر به ما عطا کرد.

وی ابراز داشت: زمانی که آیت الله عبادی امام جمعه بود طلبه پرورش می داد؛ درحوزه تدریس می کرد و برای اعتلای سطح طلاب زحمات بسیاری کشید.

همسر مرحوم آیت الله عبادی اظهار داشت: آیت الله عبادی انسانی ساده زیست، خوش نیت و خوش برخورد در جامعه و دلسوز مردم بود؛ ما را از وابستگی به بیگانگان برحذر می داشت و بر عدم نیاز آینده به اروپا و آمریکا تأکید بسیار داشت.

در ادامه نیز فهیمه عبادی، فرزند مرحوم آیت الله عبادی گفت: مهمترین ویژگی بارز ایشان مردم‌داری‌شان بوده است که از دل مردم بلند شد و به دل مردم نشست.

وی افزود: آیت الله عبادی هیچ زمانی بین خود و مردم فاصله‌ای ایجاد نکرد نزدیکی و همدلی مرحوم به مردم راز موفقیت ایشان بود که اینگونه محبوبیت در دل مردم ایجاد کرده است.

فرزند آیت الله عبادی با تأکید بر کمک ایشان به افراد نیازمند تصریح کرد: آیت الله از قشر نیازمند واقعا حمایت کرد درد مردم را درد خود می‌دانست پا به پای مردم همدلی و همراهی داشت.

وی اظهار داشت: وحدت بین مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در دهه شصت بارزترین نکته ای بود که آیت الله عبادی روی آن تأکید داشت او از همین طریق به محرومیت مردم استان رسیدگی می کرد.

عبادی خاطرنشان کرد: افزون بر اینکه در مسأله وحدت شیعه و سنی بسیار حساس بود، ساخت مسجد جامع و مصلی قدس از اقدامات ارزنده آیت الله عبادی در استان بود.

گفتنی است در پایان این مراسم از همسر مرحوم آیت الله عبادی و مادر شهیدان عبادی تجلیل و تقدیر شد./202/831/ب1

ارسال نظرات