۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۴۸۳۱۶۴
استاد حوزه و دانشگاه:

علماي اخلاق غفلت را بدتر از جهل مي‌دانند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: علماي اخلاق غفلت را بدتر از جهل مي‌دانند چرا که اگر انسان جاهل را علم بياموزيم، جهلش برطرف مي‌شود و بر اين نکته تاکيد دارند که زمين بارگناه غفلت، بر مي‌دارد.
حجت الاسلام سيد عبدالحميد شهاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد عبدالحميد شهاب، پنجشنبه شب در سوگواره ياس نبوي هيأت احمدي حرم مطهر حضرت سلطان امير احمد كاشان، گفت: آفت غفلت و دنياطلبي سبب شد تا جامعه اسلامي با اينکه به حقانيت اميرمومنان(ع) اعتقاد داشت، او را تنها گذاشته و صداي مظلوميت حضرت زهرا(س) را نشنيده بگيرد.

وي با اشاره به تحقيقات يک دانشمند مسيحي در رابطه با زندگاني اميرمومنان(ع) عنوان کرد: يک محقق مسيحي با اشاره به خطبه حضرت زهرا(س) غفلت‌زدگي جامعه اسلامي را عامل حوادث بعد از رحلت پيامبر(ص) دانسته تا آنجا که مسلمانان تن به ذلت سيطره يهود بر خود دادند.

حجت الاسلام شهاب تصريح کرد: علماي اخلاق غفلت را بدتر از جهل مي‌دانند چرا که اگر انسان جاهل را علم بياموزيم، جهلش برطرف مي‌شود و بر اين نکته تاکيد دارند که زمين بارگناه غفلت، بر مي‌دارد.

وي يادآور شد: در مذاکره‌اي که بين امام حسين(ع) و عمر بن سعد در روز پنجم محرم انجام شد، حضرت به او توصيه مي‌کنند که هر آنچه از دنيا مي‌خواهد به او مي‌دهد ولي دستش به خون آن حضرت آلوده نشود، اما دنياطلبي پسر سعد چشم باطن او را کور کرده بود.

وي با اشاره به مجاهدت‌هاي حضرت زهرا(س) در راستاي دعوت مهاجرين و انصار به بيعت با اميرمومنان(ع) يادآور شد: هدف حضرت صديقه طاهره(س) اين بود که جامعه به دست انسان‌هاي غافل و دنياطلب نيفتد چرا که در اين صورت فجايع بزرگي اتفاق خواهد افتاد.

رييس دفتر آيت الله علوي گرگاني در تهران بیان کرد: جامعه غافل همچون عروسک خيمه شب بازي در دستان افراد فاسد اداره مي‌شود به گونه‌اي که اگر در حالي مستي، نماز جمعه را در روز چهارشنبه مي‌خوانند، صداي اعتراض کسي بلند نمي‌شد.

اين استاد حوزه و دانشگاه به توضيح صفات انسان‌هاي غافل پرداخت و گفت: انسان‌هاي غافل تنها جلوي پاي خود را ديده و آينده ‌بين نيستند و از طرفي براساس بيان قرآن چشم سر دارند اما بصيرت ندارند، گوش سر دارند اما ازگوش باطن محروم هستند.

وي افزود: انسان غافل، بسيار پست و کوردل مي‌شود تا جايي که قرآن مجيد اين دسته از افراد را پست تر از حيوان مي‌شمارد و تعداد چهار هزار نفر از همين افراد غافل بودند که هتک حرمت دختر رسول خدا(ص) را ديدند اما برخي خنديدند و برخي ديگر سکوت کردند.

حجت الاسلام شهاب ادامه داد: حميد بن مسلم، خبرنگار واقعه عاشورا مي‌نويسد، پستي لشکريان عمر سعد به آنجا رسيده بود که در مقابل چشم خاندان عصمت و طهارت با سرهاي مطهر و مقدس شهيدان به وسيله نيزه‌هاي خود اهانت مي‌کردند اما دست انتقام خدا نگذاشت تا هيچ كدام از آنها به خواسته‌هاي دنيايي خود برسند./202/1307/ب1

ارسال نظرات