۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۴۸۳۱۵۲
آیت الله کعبی:

سیاست های رژیم سعودی در جهت تضعیف وحدت اسلامی است

نماینده خبرگان گفت: تمام سیاست های رژیم سعودی در جهت تضعیف وحدت اسلامی، فتنه گری و تقویت دشمنان اسلام است.
آیت الله کعبی عضو جامعه مدرسین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گروهی از مهمانان کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین و جمعی از علما و شخصیت های برجسته پاکستان  امروز با آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دبیرخانه مجلس خبرگان در قم دیدار کردند.

در این دیدار آیت الله کعبی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در کنفرانس حمایت از انتفاضه گفت: لازم است که این بیانات در سطح جهان اسلام تبیین  و منتشر شود که سبب خواهد شد انتفاضه سوم فلسطبن با این روشنگری های رهبری آرمان آزادی فلسطین را نزدیک تر کند.

وی افزود: این مسأله نیازمند کمک و همراهی نیاز دارد، تبیین موضوع فلسطین به عنوان مسأله نخست جهان اسلام و تبیین ابعاد تمدن نوین اسلامی که در اثر وحدت کلمه و وحدت اسلامی محقق می شود، ضرورت دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر ضرورت استکبار ستیزی کشورهای اسلامی اظهار داشت: آمریکا و اسرائیل دشمنان اصلی امت اسلامی هستند، برخی جای دوست و دشمن را اشتباه می گیرند اما باید هوشیار بود و دشمن شناسی را تقویت کرد.

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: دشمن اصلی آمریکا است و اختلافات با برخی از کشورهای منطقه همانند سعودی ناشی از فتنه گری دشمنان است و سعودی ها در میدان دشمن بازی می کنند اما نباید دشمن اصلی را فراموش کرد.

وی ادامه داد: تمام سیاست ها و راهبردهای رژیم سعودی در جهت تضعیف وحدت اسلامی، فتنه گری و تقویت دشمنان اسلام یعنی آمریکا و اسرائیل است و بر این اساس حرکت می کند.

آیت الله کعبی با تأکید بر لزوم تقویت همکاری های اسلامی بین ملت ها ابراز داشت: مسأله مقاومت و پیشرفت اسلامی باید مدنظر جهان اسلام باشد؛ در شرایط امروز مسلمانان و کشورها باید دشمن خود را به خوبی بشناسند و فرین حیله های آن را نخورند.

وی با اشاره به محورهای بیداری اسلامی عنوان کرد: دشمن شناسی، توجه به باورها و ارزش های اسلامی، وحدت اسلامی و رهبری الهی محورهای بیداری اسلامی است، می توان جوامع اسلامی را با محوریت آرمان فلسطین با تقویت حرکت بیداری اسلامی واقعی از داعش و تکفیری ها نجات داد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم توجه به اهداف و مسائل جهان اسلام را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: مسائل باید به اصلی و فرعی تقسیم شود و و نباید مسائل فرعی و حاشیه ای مسلمانان را از آرمان های اصلی امت اسلامی باز دارد.

وی با اشاره هدایت های داهیانه رهبر معظم انقلاب برای هدایت و بازسازی امت اسلامی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در مسیر ساخت تمدن اسلامی حرکت می کنند؛ برای اعتلای کلمة الله، اتحاد مسلمین و مبارزه با استعمار و استبداد باید رهبری مقدر و مظلوم را به بشریت معرفی کنیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری محبت اهل بیت(ع) را در پیوند میان مسلمانان دارای نقشی ویژه و مهم دانست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان به سؤالاتی درباره تقویت ارتباط ایران و پاکستان، لزوم دشمن شناسی، رسالات امت اسلام، انتفاضه فلسطین، لزوم مقابله با گروه های تکفیری و مسائل موجود جهان پاسخ داد./1323/پ202/ص

ارسال نظرات