۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۴۸۳۱۴۴
مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

برخی از ناهنجاری های اجتماعی ریشه در مشکلات اقتصادی دارد

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری گفت: اگر معیشت خانوار فراهم نباشد، زمینه برای فساد و جرائم فراهم می شود؛ هر چند نباید منکر نقش بازدارندگی مبانی اخلاقی و شرعی در این مسائل باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان‌شرقی

حجت الاسلام والمسلمین علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به مطالبه اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ارائه گزارش مسؤولان نسبت به اقدامات صورت گرفته در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: مردم انتظار ارائه گزارشی از سوی دولت در جهت تحقق مطالبات رهبر انقلاب دارند.

وی با بیان این‌که تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مسأله اقتصاد و فرهنگ در سال‌های اخیر نشان از عمق توجه ایشان نسبت به ریشه‌های مشکلات کشور دارد، افزود: اقتصاد و فرهنگ لازم و ملزوم یکدیگر هستند و اگر فرهنگ جامعه مورد غفلت قرار گیرد؛ اقتصاد نیز با مشکلات عدیده رو به رو خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری با بیان این‌که اقتصاد بیمار جامعه نشأت گرفته از عوامل مختلف است، افزود: نباید نگاه تک بعدی به مشکلات اقتصادی کشور داشت؛ بخشی از مشکلات مربوط به سوء مدیریت‌ها، برخی نشأت گرفته از عدم مدیریت صحیح منابع و بخشی دیگر عدم حمایت و توجه به تولید ملی و ظرفیت های داخلی کشور است.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی ادامه داد: متأسفانه رویه غلطی در طول سالیان گذشته در کشور حاکم شده که مردم را زیر آزرده خاطر کرده است؛ بدین گونه که هر دولتی سر کار آمده است؛ مشکلات را بر گردن دولت قبلی انداخته؛ حال که سال رو به پایان است و از عمر دولت یازدهم نیز چیزی نمانده؛ مسؤولان گزارش دهند که چه اقداماتی در راستای رفع مشکلات اقتصادی داشته اند.

امام جمعه جلفا با بیان این‌که رکود، بیکاری، تورم، گرانی، دلالی، سیستم مبتنی بر ربا در نظام بانکی، عدم مدیریت صحیح در امور مالیاتی، اختلاس و فساد در سیستم اداری کشور از جمله عوامل و موانع موجود بر سر راه تحقق اقتصاد مقاومتی است، افزود: دولت بایستی اصلاحات را از خود شروع کند و سپس نگرشی منطقی نسبت به منتقدان داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین انتظاری با اشاره به این‌که برخی از ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی ریشه در مشکلات اقتصادی دارد، افزود: اگر معیشت خانوار فراهم نباشد، زمینه برای فساد و جرائم فراهم می شود؛ هر چند نباید منکر نقش بازدارندگی مبانی اخلاقی و شرعی در این مسائل باشیم.

وی با تأکید بر این‌که بسیاری از جوانان تحصیل‌کرده دانشگاهی بیکار هستند و از دولت انتظار دارند شغلی در راستای تحصیلات خود داشته باشند، گفت: جوانان سرمایه‌های عظیم جامعه هستند که نباید با بی‌تدبیری مورد غفلت واقع شوند، استفاده صحیح از این ظرفیت تاریخی نظام ضرورتی غیر قابل انکار است./302/935/ب1

ارسال نظرات