۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۴۸۳۱۴۱
مدیر مرکز آموزش عالی قاسم‌بن‌الحسن:

طلاب پاسخگوی شبهات در فضای مجازی باشند

مدیر مرکز آموزش عالی قاسم‌بن‌الحسن(ع) گفت: حوزه‌های علمیه با علم و مهارت کافی وارد فضاهای مجازی شده و پرسش‌های جامعه را پاسخگو باشند.
حجت ­الاسلام سید محمدباقر علم الهدی، مدیر مدرسه علمیه قاسم بن الحسن

حجت‌الاسلام علم‌الهدی مدیر مرکز آموزش عالی قاسم‌بن‌الحسن(ع) در گفت‌و‌گو با خبر‌گزاری رسا، درباره ضرورت تحول در حوزه‌های علمیه برای گسترش فضای تبلیغی در خارج و داخل، گفت: امروز دشمن با طرح شیعه انگلیسی و انواع شبهات دنبال متزلزل کردن اعتقادات مذهبی نسل جوان است که اگر حوزه‌های علمیه و افکار بالنده آنان، روحانیت معظم، دل سوز و فاضل انقلابی نبود به طور قطع شاهد ناهنجاری های اعتقادی وسیع و گسترده در کشورمان بودیم.

وی افزود: حوزه‌های علمیه در مقابل سربازان بی‌نام و نشان دشمنی ایستادند که به نام دین به جنگ با اسلام و اعتقادات مردم آمدند، در غیر این صورت به طور قطع داعش اینجا هم پرورش پیدا می‌کرد.

مدیر مرکز آموزش عالی قاسم‌بن‌الحسن(ع) عنوان کرد: امروز داعش سربازان صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها هستند که علیه شیعیان و اعتقادات پاک رزمندگان امت حزب‌الله طراحی و راه‌اندازی شده است که اگر نبود این حوزه‌های علمیه و سربازان مدافعی نظیر شهید مطهری که پاسخ این پرسش‌ها و شبهات ناجوانمردانه دشمنان اسلام و دین خدا را بدهند به طور قطع تا امروز دشمن ما را از درون تهی کرده بود.

حجت‌الاسلام علم‌الهدی بیان داشت: امروز حوزه‌های علمیه در صف مقدم مبارزه با دشمنان خدا قرار گرفتند بنابراین توسعه، تقویت و ترویج نظام آموزشی این نهاد مقدس می‌تواند در واکسینه کردن مردم سهم بسزایی داشته باشد.

وی افزود: ما هر چه سربازان فکری و اعتقادی قوی‌تری را تحویل جامعه امروزی بدهیم به طور قطع در آماده‌سازی افکار مردم زمان معاصر ما بیشتر موفق خواهند بود و طبیعی است که دشمنان مجبور به عقب‌نشینی  می‌شوند.

مدیر مرکز آموزش عالی قاسم‌بن‌الحسن(ع) ادامه داد: به طور قطع رهبر معظم انقلاب حوزه‌های علمیه را برای برخورد و پاسخگویی به معضلات پیش‌رو آماده می‌سازد.

حجت‌الاسلام علم‌هدی اظهار داشت: امروز حوزه‌های علمیه افزون بر بیان مسائل شرعی، باید به سؤالات و شبهات نسل جوان در زمینه‌های فکری و اعتقادی پاسخگو بوده و جامعه را به سمت و سوی سبک زندگی اسلامی سوق دهند.

وی ابراز کرد: امروز دشمن در فضاهای مجازی نوعی جنگ اعتقادی راه انداخته تا از طریق فکر و ذهن نسل جوان، ایمان و اعتقاد آنان را سست کند، بنابراین باید حوزه‌های علمیه با علم و مهارت کافی وارد فضاهای مجازی شده و پرسش‌های جامعه را پاسخگو باشند.

مدیر مرکز آموزش عالی قاسم‌بن‌الحسن(ع) افزود: رهبر معظم انقلاب در همین راستا توصیه می‌کنند که در حوزه‌های علمیه باید تحولات بر حسب نیازمندی‌های روز جامعه شکل گرفته و بسترهای لازم جهت پاسخ‌گویی به پرسش‌های مردم فراهم شود./302/807/ب1

ارسال نظرات