۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۴۸۳۱۳۶
نماینده سابق مجلس:

باید سبك زندگي اسلامی را در نسل جوان توسعه دهيم

حجت الاسلام والمسلمين آقا تهراني، گفت: باید سبك زندگي اسلامی را در نسل جوان توسعه بدهيم و خود ما نيز در اين امر جدي باشيم و جدي هم پاي آن بايستيم.
حجت الاسلام والمسلمين مرتضي آقا تهراني دركاشان حجت الاسلام والمسلمين مرتضي آقا تهراني دركاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام والمسلمين مرتضي آقا تهراني در نشست تخصصي سبك زندگي اسلامي با عنوان  طرح زندگي به رنگ خدا  كه در هتل سياح كاشان برگزار شد، گفت: در بحث سبك زندگي علماي بزرگ مباحث معرفت به خدا، معرفت به انسان و معرفت به هستي را مطرح مي‌كنند.

وي افزود: علماي بزرگي همچون امام خميني(ره) شهيد مطهري، علامه طباطبايي، آيت الله مصباح و آيت الله جوادي، كتابهايي را در رابطه با خداشناسي، هستي شناسي و انسان شناسي نوشته اند و اين بزرگواران كه در رشته هاي فلسفي و تفسيري تخصص دارند در باره اين سه اصل خوب بحث مي‌كنند و خداشناسي در قرآن، هستي شناسي در قرآن و انسان شناسي در قرآن را مطرح كرده اند.

حجت الاسلام والمسلمين آقا تهراني، يادآور شد: همه اين بزرگواران تأليفاتي را در اين سه موضوع دارند و فقط كافي است نام نويسنده يكي از اين سه عنوان كتاب را تغيير دهيد و بگوييد، كتاب انسان شناسي امام راحل يا علامه طباطبايي و يا آيت الله مصباح را مي خواهيد، همه اين تأليفات در بازار موجود  است و جزو كتابهاي خوب و مبادي و مبنايي اسلامي است.

به گفته وي، اين سه عنوان كتاب علماي بزرگ مي تواند سبك زندگي اسلامي را در جامعه به ويژه  در نسل جوان تبيين ‌كنند.

استاد اخلاق حوزه علميه يادآور شد: بعد از اينكه رهبر معظم انقلاب در خراسان شمالي بحث سبك زندگي اسلامي را مطرح كرد خيلي راغب شدم تا در باره سبك زندگي مطالعه بيشتري داشته باشم، از اين رو  در چند موضوع از جمله اقتصاد، سياست، اخلاق و يا تربيت كه در آن تخصص داشتم وارد شدم.

حجت الاسلام والمسلمين آقا تهراني با مقايسه مباحث اخلاقي اسلامي و مباحث اخلاقي دنياي غرب، گفت: دنيا محل زندگي انسان نيست بلكه مزرعه اي براي عمر 60 تا 70 ساله انسان است چرا كه عمر اصلي انسان در عالم برزخ ميلياردها سال است و بعد از آن در عالم قيامت مشخص نيست تا بي نهايت زنده هستيم، بنابراين انسان بايد براي عمر كوتاه دنياي خود برنامه ريزي داشته باشد تا در آخرت زندگي جاويد از آن بهره مند شود.

وي يادآور شد: در يك دوره كه آمريكا بودم، كلينتون در يكي از سخنراني هاي خود كه آن را گوش مي دادم مي گفت، انسان 70 سال عمر دارد و بعد از آن را ما خبر نداريم هركس مي خواهد در اين دنيا باشد مي خواهد نباشد، ما براي اين 70 سال عمر خود برنامه ريزي مي كنيم، اين  تنها يك ديدگاه دنياي غرب است.

استاد اخلاق حوزه علميه ادامه داد: اما يك ديدگاه ديگر كه ديدگاه توحيدي است مي گويد انسان بعد از اين دنيا تازه  زندگي او شروع مي شود و ميلياردها سال عمر مي‌كند كه بايد براي زندگي دنيا و زندگي آخرت خود برنامه داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمين آقا تهراني در ادامه با اشاره تصورات اومانيزم درباره انسان و تصورات ما  و اسلام درباره انسان، گفت: اومانيزم براي حاكميت در اروپاي مسيحيت يكصد سال تلاش كرد تا از شمال ايتاليا تا جنوب ايتاليا را تصرف كرد و 300 سال تلاش كرد تا اروپا را تصرف كرد و با همين شيوه صبر و حوصله بعد از 400 سال تلاش آرام آرام توانستند اومانيزم را در اروپا و آمريكا تثبيت كنند.

وي ادامه داد: اما ما هنوز 40 سال از عمر انقلاب اسلامي نگذشته، ابتداي انقلاب اسلامي را با امروز انقلاب اسلامي مقايسه كنيد و مشاهده كنيد چقدرتغييركرده ايم، بچه هاي حزب اللهي ديروز با بچه هاي حزب اللهي امروز چقدرتفاوت كرده اند  چرا كه ما صبر و تحمل نداريم اما اومانيزم در اروپا 400 سال صبر و تحمل كرد تا اومانيزم را در اروپايي مسيحيت تثبيت كرد.

نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه اينگونه تصور مي شودكه قبلي‌ها خيلي تند آمده اند و اشتباه كرده اند، گفت: ما در انتخابات سالهاي اول انقلاب  بين صالح و اصلح دعوا مي‌كرديم،  اما امروز بين فاسد و افسد بحث مي‌كنيم و اگر بخواهيد بين فاسد و افسد يكي را انتخاب كنيد بختيار خيلي بهتر از شاه بود اما  او را هم نخواستيم و گفتيم بايد برود، اما الان ديدگاه ها خيلي عوض شده، حتي آنهايي كه از نسل انقلاب هستند.

حجت الاسلام والمسلمين آقا تهراني گفت: امروز اسلام در بين ما كم كم دارد بي معنا مي شود، دختر اگر حجاب داشته باشد زشت است موهاي خود را بيرون مي‌گذارد مي‌گوييم طوري نيست مشكل ما دو تار مو نيست و اين درحالي است كه يك روزي بچه ها براي خدا از جان مايه مي گذاشتند اما امروز همه چيز پولي شده و تا در ادارات رشوه ندهيد كار انجام نمي شود.

وی  در ادامه با اشاره به اينكه اگر تصور كنيم فتنه سال 88 تمام شد و ديگر خبري نيست، تصور اشتباهي است، افزود: فتنه ها را در پيش رو داريم و در اين فتنه ها همه امتحان مي‌شويم.

حجت الاسلام والمسلمين آقا تهراني، گفت: باید سبك زندگي را در نسل جوان توسعه بدهيم و خود ما نيز در اين امر جدي باشيم و جدي هم پاي آن بايستيم./1307/پ202/ص

ارسال نظرات