۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۴۸۳۱۳۵
امام جمعه موقت بندرعباس:

فرهنگ مهدویت با ابزار هنر و فضای مجازی ترویج یابد

امام جمعه موقت بندرعباس گفت: ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه با استفاده از ابزار هنر و فضای مجازی از اهمیت والایی برخوردار است.
حجت الاسلام محمدحسن فروزان نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام محمدحسن فروزان نژاد امام جمعه موقت بندرعباس عصر امروز در حسینیه امامزاده سیدمظفر(ع) یکی از مهم ترین وظایف شیعیان در دوران غیب امام زمان(عج) را ترویح فرهنگ مهدویت دانست و گفت: شیعیان باید فرهنگ مهدویت را به صورت حقیقی در جامعه نهادینه کنند.

وی، فرهنگ مهدویت و اﻧﺘﻈﺎر را ﺑﺨﺸﯽ از آرﻣﺎن های ﻧﻈﺎم اﺳﻼﻣﯽ و ﻣﮑﺘﺐ ﺗﺸﯿﻊ دانست و افزود: ﭘﮋوهشگران و داﻧﺸﻤﻨﺪان ﺑﺰرگ اﺳﻼﻣﯽ در ﺗﺎرﯾﺦ ﺑﺮای ﺗﺒﯿﯿﻦ فرهنگ مهدویت ﺗﻼش ﮐﺮده اﻧﺪ، انتشار و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) و مهدویت، مردم بسیاری را در جهان شیفته و دلباخته خود می کند.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه با استفاده از ابزار هنر و فضای مجازی از اهمیت والایی برخوردار است تصریح کرد: در دنیای امروزی استفاده از هنر و فضای مجازی راهکاری موثر برای انتقال و نهادینه کردن فرهنگ مهدویت است. 

حجت الاسلام فروزان نژاد با بیان اینکه باید برای شناخت امام زمان(ع)، معرفتی خاص در انسان ایجاد شود، گفت: انسان، باید بداند که در دریایی از مفهومات قرار گرفته که اعمال و رفتارش با جزئی ترین نکات مورد بررسی و تحلیل قرار خواهد گرفت.

 وی، اساس اعتقاد به مهدویت را اساس اسلام و آموزه‌های دینی معرفی کرد و ابراز داشت: این وعده همه کتاب‌ های آسمانی و انبیای الهی بوده و در قرآن و روایات به‌ صراحت مسأله مهدویت مورد تأکید قرارگرفته است و تحقق آن، وعده حتمی الهی است.

رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان با تاکید بر اینکه مهدویت رمز حیات و هویت تشیع است گفت: ما وظیفه داریم مصادیق جهالت را بشناسیم و راه رفع آنها را بدانیم، تا با زدودن جهل و جایگزینی اخلاق، زمینه های حاكمیت امام عصر (عج) را فراهم و عقلانیت را در جامعه رشد دهیم.

حجت الاسلام فروزان نژاد با تاکید بر اینکه منتظر واقعی باید اخلاق و هویت مهدوی داشته باشد اذعان داشت: همه ما وظیفه‌ داریم بخشی از سرمایه خود را به نشر و ترویج فرهنگ مهدویت اختصاص دهیم و در جهت تحقق این مهم بکوشیم.

وی همچنین با اشاره به اهمیت زندگی مهدوی گفت: باید در زندگی هویت مهدوی داشته باشیم و رابطه حضور امام عصر (عج) را در زندگی خود حس كنیم.

امام جمعه موقت بندرعباس با اشاره به اهمیت فعالیت های فرهنگی برای ترویج مهدویت در جامعه بیان کرد: هر كسی كه در راه ترویج مهدویت قدم بردارد مطمئنا به خواست و دعوت امام زمان(عج) است و كسی كه از این حوزه خارج شود از عنایات حضرت(عج) محروم شده است. 

حجت الاسلام فروزان نژاد، قدم نهادن در راه ترویج مهدویت را دشوار دانست و اظهار داشت: مسیر مهدویت راهی پرخیر و بركت است و هر كسی نمی تواند در این راه موفق باشد و هیچ كسی نباید خود را در راه علم به ویژه مباحث مهدویت فارغ التحصیل بداند بلکه باید تا پایان عمر برای دانستن علوم و معارف دین و مهدویت مجاهدت كند. 

وی در پایان تاکید کرد: یکی از مهمترین آمال بشر از دیرباز دست یافتن به یک زندگی سعادت بخش بوده که در مفهوم مهدویت که امیدواری به آینده ای روشن و رها شدن از تیرگی ها است، کاملا نمود پیدا می کند./202/851/ب1

ارسال نظرات