۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۴۸۳۱۰۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی کرمان:

حافظان قرآن مروج مفاهیم قرآنی در جامعه باشند

مدیر کل تبلیغات اسلامی کرمان گفت: حافظان قرآن همانگونه که قرآن را در زندگی خود پیاده می کنند، مرّوج آن نیز باشند چرا که این وظیفه هر فرد است که پس از خود به خانواده و اقربینش این مفاهیم را بیاموزد.
حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی عرب پور مدیر کل تبلیغات اسلامی کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام محمد مهدی عرب پور مدیر کل تبلیغات اسلامی کرمان عصر امروز در چهارمین همایش حافظان کل قرآن استان کرمان در اداره تبلیغات اسلامی کرمان اظهار داشت: طبق آیات قرآن کسانی به مفاهیم عمیق قرآن دستیابی خواهند داشت که انسانهای پاک و مطهری باشند.

وی بیان داشت: امام علی (ع) فرمودند: قرآن دارای ظاهر و باطن است و باطن قرآن بسیار عمیق است از این رو برای کسب مفاهیم ارزشمند و گران سنگ آن لازم است پاکی در وجود انسان باشد.

حجت الاسلام عرب پور عنوان داشت: حتی حافظان قرآن نیز باید به این پاکی عمیق برسند در غیر این صورت مانند آن است که لب دریا نشسته باشند و دستشان در آب باشد اما به اشیای قیمتی درون دریا دست نیابند.

وی افزود: قرآن دارای مفاهیم ارزشمندی است که پاکان عالم برای هر آیه آن تفاسیر مختلف و گرانقدری بیان کردند و قطعا این به جهت پاکی و تزکیه نفس مفسران آن است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی کرمان خطاب به حافظان قرآن گفت: سعی کنید با عمل به آیات قرآن و توجه و ممارست در مسائل واجب و ترک محرمات به این گونه پاکی و طهارت برسید و از دریای عمیق کمال استفاده بیشتری ببرید.

وی اشاره کرد: تلاش کنید همانگونه که قرآن را در زندگی خود پیاده می کنید، مرّوج آن نیز باشید چرا که این وظیفه هر فرد است که پس از خود به خانواده و اقربینش مفاهیم عظیم قرآنی را بیاموزد تا تعداد حافظان در میان اقوامشان افزایش یابد.

حجت الاسلام عرب پور در پایان تاکید کرد: باید جامعه قرآنی ما به گونه ای باشد که این نور عظیم قرآنی را در جامعه نشر دهند و دیگران نیز از آن بهره مند شوند./202/9703/ب1

ارسال نظرات