۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۴۸۳۰۸۰
حسینی:

رویکرد دولتمردان در اقتصاد مقاومتی بر مبنای خودباوری نیست

وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دهم گفت: رویکرد دولتمردان در مسأله اقتصاد مقاومتی بر مبنای خودباوری نیست به همین دلیل به جای کارآفرینی و اشتغال به واردات روی آوردند.
سیدمحمد حسینی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی 

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دهم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره تحقق اقتصاد مقاومتی از سوی دولت در سالی که گذشت، گفت: لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی خودباوری و اعتماد به نفس است که همان باور شعار «ما می توانیم» امام راحل و رهبر معظم انقلاب است.

وی افزود: اما رویکرد برخی دولتمردان بر مبنای خودباوری نبوده و به سمتی رفتند که گویا ما را تحقیر کردند، وقتی می‌گویند شما مدیر را هم باید از خارج بیاورید یعنی مدیران ما قابل اعتماد نیستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دهم اظهار داشت: وقتی ما پروژه‌هایی که شرکتهای داخلی امکان انجام آن را دارند به خارجی‌ها واگذار می‌کنیم یعنی توانمندی داخلی را قبول نداریم.

حسینی بیان داشت: تحریم سبب شد ما روی پای خود بایستیم اما وقتی به این موارد توجه نشود دلسردی ایجاد می‌کند و به جای کارآفرینی و ایجاد اشتغال به واردات روی می آوردیم در حالی که نباید این تفکر حاکم باشد، آنگونه که باید اقتصاد مقاومتی و ظرفیت‌های آن به کار گرفته نشده است.

وی درباره  ارزیابی خود برای تحقق بانکداری اسلامی از سوی دولت، گفت: بانک‌ها مشکلات عدیده‌ای دارند در دوران گذشته هم باید تحولی در سیستم بانک ایجاد می‌شد که موانع اجازه نداد.

حسینی افزود: حتما باید فکری جدی شود بسیاری از مشکلات اقتصادی ما ناشی از همین سیستم‌های بانکی است که به بنگاه‌های درآمدزایی تبدیل شده‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد دولت دهم ادامه داد: امروز مراجع به لحاظ شرعی مواردی را به بانک ها هشدار داده‌اند، در نظام اسلامی باید مسائل روشن و شفاف و طبق آموزه‌های دین باشد و باید در اجرا به گونه‌ای عمل شود که مغایرت با مبانی فقهی نداشته باشد./302/807/ب1

ارسال نظرات