۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۴۸۳۰۷۷
معاون پژوهش حوزه علمیه همدان:

نباید به دلیل ترس از لغزش در سیاست، از مسائل سیاسی کناره گرفت

استاد حوزه علمیه همدان گفت: اگر بخواهیم با استدلال جلوگیری از اشتباهات در عرصه سیاسی و ضرر رسیدن به دین جلو سیاست اسلامی را بگیریم، عملا بخش قابل توجهی از دین را کنار گذاشته ایم.
حجت الاسلام کاظمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام  سعید کاظمی معاون پژوهش حوزه علمیه همدان ظهر امروز در کارگاه متقاضیان تلبس که در مدرسه آخوند مدان برگزار شد، گفت: نباید طلاب دین را منحصر در عبادت و اعتقادات بدانند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت توجه به سیاست در کنار دین گفت: در زمان پهلوی برخی علما بر این عقیده بودن که دین جدای از سیاست است و برخی دیگر اعتقاد داشتند که سیاست عین دیانت است و تفکر دوم سبب جهانی شدن انقلاب اسلامی شد.

حجت الاسلام کاظمی در ادامه خاطرنشان کرد: طلاب باید در مسائل سیاسی توجه کنند که دچار خطا نشوند چرا که اشتباه و لغزش روحانی سبب زیر سوال رفتن حوزه و تغییر دیدگاه مردم می شود.

وی با بیان این که زی طلبگی باید در جامعه توسط طلاب حفظ شود، گفت: عملکرد برخی افراد به حوزه و روحانیت ضربه می زند و باید دانست که رعایت زی طلبگی سبب ارتقای جایگاه روحانیت در جامعه می شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان همدان گفت: برای این که مسائل باهم تداخل پیدا نکند باید در مقام نخست همه مفاهیم به درستی معنا شود و معنای روحانیت، سیاست و حوزه تبیین شود.

وی افزود: برخی شبهات مانند جدایی دین از سیاست سبب بدبینی مردم نسبت به دین می شود که باید این مساله مرتفع شود و راه آن این است که در جامعه شبهات مربوط به مسائل اعتقادی مردم تبیین و بازبینی شود.

استاد حوزه علمیه همدان گفت: اگر بخواهیم با استدلال جلوگیری از اشتباهات در عرصه سیاسی و ضرر رسیدن به دین جلو سیاست اسلامی را بگیریم، عملا بخش قابل توجهی از دین را کنار گذاشته ایم./979/202/ب1

ارسال نظرات