۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۴۸۳۰۷۶
تولیت مدرسه علمیه امام حسین:

شناخت مهندسی خلقت سختی زندگی دنیا را آسان می کند

حجت الاسلام تقی پور یاد خدا و پناه گرفتن در دامن اهل بیت(ع) را دو دستور اسلام برای رسیدن آرامش بیان کرد و گفت: شناخت مهندسی خلقت و رفتاری متناسب با آن بر اساس الگوی سبک زندگی اسلامی تعالی و سعادت انسان را در دنیا و آخرت در پی دارد.
حسین تقی پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین تقی پور، تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل امروز در اجتماع مردم بابل در مسجد جامع گتاب بسیاری از مشکلات انسان ها را در دنیا به واسطه عدم شناخت و درک درست از حقیقت عالم برشمرد و گفت: خداوند در قرآن کریم ما را به شناخت درست و صحیح مهندسی عالم دعوت می کند تا انسان ها بر اساس آن برنامه زندگی خود را مدیریت کنند.

وی افزود: اگر انسان بر اساس شناخت مهندسی عالم زندگی کند، نوع زیستن او در دنیا بسیار متفاوت خواهد بود.

امام جمعه گتاب آرامش را از دستاوردهای زندگی بر اساس الگوی معین شده الهی بیان کرد و اظهار داشت: اگر انسان مهندسی خلقت، شکل و ساختار دنیا را فهم نکند، دنیا به جهنمی سوزان برای او تبدیل می شود.

وی سبک زندگی اسلامی را بر اساس شناخت درست و کامل از ساختار دنیا بیان کرد و ادامه داد: فهم نقشه راه با نوع نگاه و قراردادی که در دنیا وجود دارد، در کیفیت برتامه ریزی و سبک زندگی انسان در دنیا تاثیر دارد.

حجت الاسلام تقی پور با اشاره به الگوی خاص اسلام برای زیست توام با آرامش در دنیا، تصریح کرد: هر انسان بر اساس نوع جایگاهی که قرار دارد، مناسباتی برای او معین گردید که اگر متناسب با آن رفتار کند، موفق است.

وی افزود: اگر انسانی بدون توجه به مناسبات و سازو کارهای معین شده از سوی خداوند متعال در عالم خلقت، به جنگ و جدال با آن برخیزد، دچار انواع مصائب و مشکلات می گردد.

استاد حوزه و دانشگاه زندگی در دنیا را زندگی همراه با مشقت و سختی بیان کرد و گفت: عمده مشکلاتی که توام با گلایه و نگرانی زندگی در دنیا از آحاد انسانی بیان می شود از انواع بیماری های روحی و جسمی ناشی می گرددکه ریشه آن از نشناختن مهندسی خلقت و رفتاری متناسب با آن بر اساس الگوی سبک زندگی است.

وی ادامه داد: زندگی در دنیا حتما با سختی و مشکلاتی توام است اما رعایت دستورات خداوند در قرآن و سبک زندگی دینی آرامش انسان را در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام تقی پور با اشاره به این مطلب که بر خلاف ذهنیت انسان سختی و آرامش دو موضوع متناقض نیستند، خاطرنشان کرد: بر اساس تفسیرسوره بلد و آیه 20 سوره شورا، خداوند در مقابل سختی دنیا، تنها بخشی از آن را در قالب نعمتهای دنیا جبران می کند اما در قیامت چند برابر آن را به بنده خواهد داد.

وی زندگی در دنیا را توام بودن سختی و لذت بیان کرد و اظهار داشت: اگر دنیا و به دست آوردن روزی حلال سخت نبود، خداوند مزه لقمه را در دهان ما نمی گذاشت تا با خوردن غذا لذت ببریم.

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل به ذکر نمونه دیگر از آرامش در کنار سختی در زندگی دنیایی پرداخت و افزود: اگر تامین نیازهای خانواده سخت نبود خداوند لذت ازدواج را قرار نمی داد تا انسان در کنار همسر و فرزند به آرامش برسد.

وی اجرای دو روش را در آسان کردن سختی های دنیا مورد اشاره قرار داد و گفت: یاد خدا و قرار گرفتن در پناه ولایت اهل بیت(ع) به انسان در دنیا آرامش می بخشد.

حجت الاسلام تقی پور به روحیه بالای خانواده شهدای مدافع حرم و آرامش توام با امید پس از شهادت بهترین عزیزان آنها پرداخت و خاطرنشان کرد: مادر و همسری که فرزند و شوهر خود را در دفاع از حریم اهل بیت در قالب مدافعان حرم تقدیم می کند، مقاوم و استوار حاضر به تقدیم دیگر عزیزان خود برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) است.

وی ادامه داد: این آرامش روحی و قدرت بزرگ ناشی از ایمان و ذکر و یاد خدا است که به دلها قدرت توام با آرامش می دهد.

امام جمعه گتاب با استناد به آیه ای از سوره حجر در خصوص رسیدن آرامش در زندگی دنیا، تصریح کرد: اطلاعت از پیامبر(ع) و پناه گرفتن در حریم ولایت امامان معصوم(ع) و تبعیت از دستورات آنها موجب آرامش و آسان شدن سختی های دنیا می شود./1313/202/ب1

ارسال نظرات