۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۴۸۳۰۵۱

دارالافتای مصر انفجار تروریستی پاکستان را محکوم کرد

دارالافتای مصر طی پیامی حمله تروریستی به شهر لاهور پاکستان را محکوم کرد و خواستار اتحاد جهانی برای نابودی تروریسم شد.
انفجار در لاھور پاکستان

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز رصد فتواهای تکفیری و افراطی وابسته به دارالافتای مصر طی پیامی حمله تروریستی به شهر لاهور پاکستان را محکوم کرد و افزود: اینگونه اعمال تروریستی با هدف مخدوش کردن چهره اسلام صورت می‌گیرد و مخالف مبانی صریح قرآن کریم و سنت نبی اکرم (ص) است.

دارالافتای مصر تصریح کرد: اسلام همواره درپی گسترش محبت، رحمت و ترویج زندگی مسالمت آمیز ادیان و مذاهب مختلف در کنار یکدیگر است.

در این پیام نوشته شده است: خداوند متعال در قرآن کریم و پیامبر اکرم (ص) در احادیث مختلف بر حرمت تجاوز به دیگران تاکید کرده‌اند.

مرکز رصد فتواهای تکفیری و افراطی بیان داشت: جریان‎های تروریستی و افراطی به خطرب جهانی تبدیل شده‎اند بنابراین مجامع بین المللی و کشورهای جهان باید برای نابودی کامل آنها با یکدیگر متحد شوند.

این مرکز ادامه داد: جریان‎های تروریستی با این اقدامات درصدد گسترش تخریب و ویرانی و کشتار انسان‎های بی‎گناه در سراسر جهان هستند.

گفتنی است که ظهر امروز در یکی از مناطق مسکونی مهم شهر لاهور معروف به منطقه 'دیفنس' دست کم 8 کشته و حدود 20 مجروح برجای گذاشت.

این انفجار 10 روز پس از انفجار انتحاری و مرگبار در مقابل پارلمان ایالت پنجاب در لاهور رخ داد که دست کم 13 کشته برجای گذاشت.

لاهور، مرکز ایالت پنجاب، یکی از بزرگ ترین و توسعه یافته ترین شهرهای پاکستان است و از شهرهای نسبتا امن این کشور محسوب می شود. در منطقه 'دیفنس' لاهور، معمولا درجه داران و پرسنل میانی ارتش و افراد و مسئولان رده بالا ساکن هستند./994/ب902/د

ارسال نظرات