۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۴۸۳۰۳۴
نماینده طلاب شهرستان الشتر:

باید حوزه‌ای انقلابی و کارآمد داشته باشیم

حجت الاسلام حسینی به برخی از آسیب‌های موجود در حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: ضروری است تا با همدلی و هم‌افزایی، در رفع آسیب‌ها و مشکلات حوزه علمیه تلاش کنیم تا حوزه‌ای انقلابی و کارآمد داشته باشیم.
مجمع نمایندگان طلاب مجمع نمایندگان طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حبیب الله حسینی، نماینده طلاب الشتر، در جلسه عمومی مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم که روز گذشته در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با قرائت روایتی از پیامبر اکرم(ص)، اظهار داشت: پروردگار عالم دوست دارد، تا زمانی که عملی انجام می‌شود، متقن، ریشه‌ای و محکم باشد.

حجت الاسلام حسینی با بیان این که هیچ عیبی بالاتر از آن نیست که انسان عیب خود را نداند و از آن غافل باشد، ابراز داشت: بزرگ‌ترین عیب ما این است که عیوب و آسیب‌های ریشه‌ای حوزه را متوجه نشویم و ندانیم از کجا تیر به ما شلیک می‌شود.

وی با تأکید بر این که اسلام از ابتدا تا به امروز، همواره از عالمان بی‌تقوا و عالمان بی‌عمل ضربه خورده است، تصریح کرد: متأسفانه شاخه و برگ‌ها و ظواهر را گرفته و از مشکلات ریشه‌ای و آسیب‌های اصلی جا مانده‌ایم.

نماینده طلاب شهرستان الشتر در ادامه این همایش به بررسی آسیب‌های موجود در حوزه علمیه پرداخت.

 

 

 

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: زمانی که ابوذر به خدمت پیامبر اکرم(ص) شرفیاب شد تا یک منسبی حکومتی از ایشان بگیرد، پیامبر اکرم(ص) بنابر استعداد ابوذر، او را استاندار یا مدیر مکان خاصی نکرد، بلکه از آنجایی که او در امر تبلیغ فردی اثرگذار و دارای استعداد بود، رسول اکرم(ص) جایگاهی برای تبلیغ دین برای او در نظر گرفت و ابوذر نیز بی‌چون و چرا اطاعت کرد.

وی ادامه داد: از مسؤولان و مدیران فعال در حوزه انتظار می‌رود، در بکارگیری افراد در جایگاه‌های مختلف، علاوه بر تقوا و معنویت اشخاص استعداد‌ها و ویژگی‌های آن فرد نیز مدنظر قرار گیرد تا افراد شایسته و اصلح، در مرکز مدیریت و حوزه‌های علمیه به کارگرفته شود.

نماینده طلاب شهرستان الشتر در ادامه به برخی از آسیب‌های موجود در حوزه علمیه اشاره و تصریح کرد: ضروری است تا با همدلی و هم‌افزایی، در رفع آسیب‌ها و مشکلات حوزه علمیه تلاش کنیم تا حوزه‌ای انقلابی و کارآمد داشته باشیم./878/ 202/ ص

ارسال نظرات