۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۴۸۳۰۳۱
در حرم حضرت معصومه مطرح شد؛

جعل حدیث و محاصره اقتصادی بستر حذف فیزیکی ولی خدا

کارشناس معارف دین از جعل حدیث و محاصره اقتصادی به عنوان اساسی‌ترین اقدامات دشمن برای حذف فیزیکی ولی خدا نام برد.
حرم حضرت معصومه (س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام میر معینی امروز در سخنرانی قبل از ظهر آستان مقدس حضرت معصومه(س) به بررسی وقایع پس از شهادت حضرت رسول اکرم(ص) پرداخت و عنوان داشت: پس از شهادت حضرت رسول اکرم(ص) عده‌ای سیاست‌هایی که حقیقت بدعت در ساحت اسلام بود را منتشر کردند که انتشار این عقاید مقدمه ایجاد انحراف در اسلام حقیقی شد.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این‌که فهم این سیاست‌ها برای درک عمق مظلومیت امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) لازم است، اظهار داشت: ابتدای این بدعت‌گذاری این گروه به دنبال به شهادت رساندن امام علی(ع) بودند تا با این اقدام بتوانند برخی از احکام روایی را به نفع خود تغییر دهند؛ بر این اساس برچیده شدن نسل امامت که حضرت رسول اکرم(ص) وعده آن را به امت اسلام داده بودند اولین و ایدئولوژیکی‌ترین هدف این گروه از منافقان نفوذ کرده در بدنه امت اسلام بود.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تأکید بر اینکه تحریک شرایط موجود به‌منظور قیام مسلحانه امام علی(ع) از مهم‌ترین بسترهایی تعیین‌کننده در تأمین اهداف دشمنان امت اسلامی بود، تصریح کرد: سیاست‌هایی از قبیل تغییر احکام، تبعیض نژادی، نظام طبقاتی و اقتصاد فلج امت اسلام از جمله اقدامات بود که برای ایجاد تحرک‌های مسلحانه امت متمسک به ولایت، از سوی بدعت‌گذاران شکل گرفت.

حجت‌الاسلام میر معینی با بیان این‌که سیاست فشارهای اقتصادی علیه امام علی(ع) از مصادیق سیاست‌های است که تاریخ در اسناد خود مستندات قوی برای آن بیان داشته است، گفت: کالبدشکافی این هجوم وحشیانه به ساحت ولایت انسان را متوجه برخی از مسائل همچون اهتمام امام علی(ع) به حفر قنات و اقدامات هوشمندانه امام در مسیر اقتصادی می‌کند.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه(س) یکی از اساسی‌ترین اقدامات فشار اقتصادی دشمن را غصب باغ بزرگ فدک دانست و ابراز داشت: تحلیل دشمن بر این نیت استوار شد که با تضعیف نظام اقتصادی ولی خدا بتوانند امت اسلام را از حریم پربرکت ولایت به دورنگه دارند.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) ولایت را معدن سخاوت در بین بشریت توصیف کر د و گفت: امام علی(ع) از سوی دشمن مورد هجوم اقتصادی قرار گرفت تا دشمن بتواند امام(ع) را وادار به تبعیت از سیاست‌های حکومت غاصب کند؛ بر همین اساس در محاصره اقتصادی خود بنی‌هاشم را مورد هجوم اقتصادی قرار داده و موفق شدند مردم را از حریم ولایت به دورنگه دارند.

حجت‌الاسلام میر معینی با اشاره به این‌که نقل حدیث از سوی حکومت غاصب تحریم و حرام عمومی اعلام‌شده بود، اظهار داشت: آتش‌ زدن احادیث نبوی رسول اکرم(ص) حتی در کتاب اهل سنت به‌تفصیل آمده است؛ این در حالی است که حکومت غاصب اقدام به جعل حدیث کرد تا بتواند باغ بزرگ فدک را از ولایت امام علی(ع) خارج کند.

وی افزود: حکومت غاصب حدیثی را به رسول اکرم(ص) نسبت دادند که در ذیل آن چنین آمده است«نحن معاشر الانبیاء لانورث ذهبا ولافضه و لاعقارا و لادارا، ما ترکنا صدقه؛ ما پیغمبران چیزی پس از خود ارث نمی‌گذاریم نه طلا و نه نقره و نه زمین و نه خانه، هر چه را می‌گذاریم صدقه است و متعلق به عموم مسلمانان»؛ این در حالی است که این حدیث از سوی دستگاه حکومت آن زمان جعل و بهانه غصب فدک شد.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه مصادره اموال رسول اکرم(ص) اولین اقدام دستگاه حکومت بر اساس این حدیث جعل‌شده بود، گفت: حضرت زهرا(س) در حمایت از ولی خدا به میدان آمده و خطبه‌ای تاریخ‌ساز قرائت فرمودند که جعلی بودن این حدیث را به اثبات رسانیده است.

وی ادامه داد: تاریخ در بخشی از مهم‌ترین اسناد خود چنین آورده است«اَيُّهَا الْمُسْلِمُونَ أَاُغْلِبَ عَلی إِرْثی؟ يَابْنَ أَبی‏قُحافَةَ أَفی كِتابِ اللّهِ أَنْ تَرِثَ أَباكَ وَ لاأَرِثَ أَبی؟ لَقَدْ جِئْتَ شَيْئاً فَرِيّاً؛ َفَعَلی عَمْدٍ تَرَكْتُمْ كِتابَ اللّهِ وَ نَبَذْتُمُوهُ وَراءَ ظُهُورِكُمْ؟ إِذْ يَقُولُ«وَ وَرِثَ سُلَيْمانُ داوُدَ»؛ ای مسلمانان آيا من مغلوب شوم بر ارثم؟ ای پسر ابی‏قحافه آيا در قرآن آمده كه تو از پدرت ارث ببری ولی من از پدرم ارث نبرم؟ همانا یک‌سخن دروغی را نسبت دادی. فری يعنی دروغ واضح و آشكار. يعنی شما آن حديث جعلی را مطرح كرديد. آيا شما عمداً كتاب خدا را ترك كرديد و پشت سر انداختيد؟ آنجا كه قرآن می‏ گويد سليمان از داود ارث برد. يعنی خدا كه در قرآن تصريح كرد كه داود از سليمان ارث برد سپس چطور ممكن است پيغمبر(ص) حديثی بگويد برخلاف قرآن؟»

حجت‌الاسلام میر معینی در پایان این فراز از خطبه حضرت فاطمه(س) را که می‏ فرمايند«ما بايد احكام و قوانين الهی را از قرآن اخذ كنيم. حال آيا قرآن تفاوتی بين من و شما در ارث بردن قائل شده؟ يعنی اگر ملاك كتاب خداست كه فرقی در ارث بردن من و شما قائل نشده است و هر فرزندی از پدر ارث می ‏برد. در اينجا ممكن است ابوبكر بگويد من بنا بر حديث پيغمبر عمل كردم. حضرت زهرا(س) همین‌جا پاسخ اين حرف ابوبكر را هم می‏ دهد. حضرت(س) توجه به آن حديث جعلی دارد لذا ابتدا ازنظر قرآنی بحث می‏ كند؛ امّا چون ممكن است؛ احتمال هم دارد كه منظور اين باشد كه اين كار شما ناشی از بی‏ اطلاعی‏ شما نسبت به احكام قرآن است كه آمده ‏ايد حديثی ساخته ‏ايد ضد قرآن، يعنی يا آيات قرآن را می‏ دانستيد آن‌وقت اين حديث را جعل كرده‏ ايد؟ يا اصلاً به آيات توجّه نداشتيد و اين كار را كرديد.» مطرح کرد./837/پ202/ی

ارسال نظرات