۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۴۸۳۰۱۳
آیت الله حیدری:

روحانیان در دفاع از حرم اهل بیت پیشتاز هستند

آیت الله حیدری با اشاره به این که روحانیت در دفاع از حرم پیشتاز بوده اند، گفت: علما نیز به تبع پیشوایان خود در زمینه شهادت پیشتاز هستند.
آیت الله حیدری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، پیش از ظهر امروز در حاشیه یادواره شهدای روحانی مدافع حرم استان خوزستان و نخستین سالگرد حجت الاسلام مجید محمدی در مسجد اعظم اهواز گفت: یکی از پدیده های مبارکی که در تاریخ معاصر مشاهده شده روحانیت در همه عرصه ها پیشتاز بوده و این پیشتازی را با خون به اثبات رسانده است.

وی با اشاره به این نکته که در دوران دفاع مقدس باتوجه به جمعیت اقشار گوناگون، بزرگ ترین فراوانی از نظر درصدی شهدا نسبت به اقشار را روحانیت داشته است، ادامه داد: اکنون نیز روحانیت در دفاع از حرم پیشتاز بوده اند و از کل کشور نزدیک به 20 نفر شهید شده اند که 10 نفر از آنها را خوزستانی بوده اند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این مسأله نشان دهنده آن است که خوزستان سرزمین ایثار، شهادت و رشادت و همچنان به برکت خون شهدای دفاع مقدس این سرزمین می جوشد و شهید می سازد.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به علل و ریشه نقش آفرینی روحانیت در دفاع مقدس و دفاع از حرم و پیشتازی آنها، گفت: روحانیت شیعه روحانی مؤمن به آرمان های خود یعنی آرمان اسلام و ولایت است؛ «کَفی بِذلِکَ فَخْراً» شعار ائمه اطهار(ع) می باشد.

آیت الله حیدری بیان داشت: شهادت برای ائمه اطهار(ع) به عنوان یک افتخار است و امام زین العابدین(ع) می فرمایند که پدرم در کربلا به شهادت رسید و بزرگ ترین افتخار ما این  است که امام حسین(ع) در کربلا شهید شده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: امام سجاد(ع) می فرمایند که «إنّ القَتْلَ لنَا عادَة، وكرَامَتُنا من الله، الشّهادة» به این معنا کشته شدن در راه خدا عادت ما و کرامت ما شهادت در راه خدا است.

وی با بیان این که علما نیز به تبع پیشوایان خود در زمینه شهادت پیشتاز هستند، خاطرنشان کرد: علامه امینی کتابی به نام «شُهَداءُ الفَضیلَة» به تألیف رسانده اند که در آن فقهای شیعه که در طول تاریخ به شهادت رسیدند شرح حال آنها ذکر شده است؛ اگر کسی بخواهد مستدرکی بر شهدای فضیلت بنویسد چندین جلد خواهد شد./202/9453/ب1

ارسال نظرات