۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۴۸۳۰۱۱

واکنش الازهر به تهدید مسیحیان از سوی داعش

الازهر مصر به تهدید داعش علیه مسیحیان واکنش نشان داد و تأکید کرد که این جریان تروریستی درپی ایجاد فتنه میان مسلمانان و مسیحیان است.
احمد الطیب شیخ الازهر مص

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز دیده بان الازهر طی گزارشی به انتشار فیلمی با عنوان «و قاتلوا المشركين كافة» (با همه مشرکان نبرد کنید) که از سوی جریان تروریستی منتشر شده است، واکنش نشان داد.

در این گزارش آمده است: داعش در این فیلم ضمن پذیرش مسؤولیت یورش چند ماه پیش به کلیسای قاهره خواستار کشتار بیشتر مسیحیان شد.

مرکز دیده بان الازهر افزود: این جریان تروریستی پس از شکست مفتضحانه در استان موصل عراق و الرقه، دیر الزور سوریه و سرت لیبی به چنین اقداماتی روی آورده است.

در این گزارش نوشته شده است: داعش در این فیلم به پیروان خود دستور می‎دهد که از هر امکاناتی برای فریب جوانان استفاده کرده و برای عملیات‎های تروریستی آماده شوند.

الازهر یکی دیگر از اقدامات داعش را ایجاد فتنه طائفه‎ای دانست و اظهار داشت: این جریان تروریستی با نفوذ در میان اقشار و قومیت‎های مختلف درصدد ایجاد فتنه در میان مسلمانان و مسیحیان است.

در این گزارش آمده است: تروریست‎ها به سادگی مسلمانان و غیر مسلمانان را قلع و قمع می‎کنند و علمای اسلام که مخالف افکار باطل و منحرف آن‎ها هستند را مرتد می‎دانند.

الازهر تاکید کرد: امت اسلامی احکام دین خود را از چه کسانی فرا می‎گیرند، از علما یا اعضای داعش که حتی تلاوت قرآن کریم به صورت صحیح را بلد نیستند؟ مردم بی گناه در صورت تسلط داعش بر کشورهای اسلامی چه سرنوشتی خواهند داشت؟/994/ب902/د

ارسال نظرات