۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۴۸۲۹۹۳
با حضور آیت الله موسوی جزایری؛

یادواره شهدای روحانی مدافع حرم خوزستان در اهواز برگزار شد

یادواره شهدای روحانی مدافع حرم استان خوزستان و نخستین سالگرد حجت الاسلام مجید محمدی با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدفع حرم بی بی زینب(س) و با حضور نماینده ولی فقیه در خوزستان و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری استان در اهواز برگزار شد.
یادواره شهدای روحانی مدافع حرم خوزستان شهدای روحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، یادواره شهدای روحانی مدافع حرم استان خوزستان و نخستین سالگرد حجت الاسلام مجید محمدی با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدفع حرم بی بی زینب(س) و با حضور نماینده ولی فقیه در خوزستان و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری استان پیش از ظهر امروز در مسجد اعظم اهواز برگزار شد.

براساس این گزارش، یادواره شهدای روحانی مدافع حرم استان خوزستان و نخستین سالگرد حجت الاسلام مجید محمدی نخست با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و در ادامه نماهنگی از رشادت های مدافعان حرم پخش شد.

بنابراین گزارش، حجت الاسلام محمد کیانی، دبیر یادواره شهدای روحانی مدافع حرم با اشاره به این که آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان باتوجه به سفر رئیس جمهوری به خوزستان و همزمان با این برنامه پیامی را صادر کرده اند، ابراز داشت: در بخشی از پیام آیت الله آمده است که عزیزان طلبه و روحانی که عهدنامه شان با مولایشان حضرت بقیه الله(عج) را با خون پاک خود به امضاء رساندند با فداکاری خود مدال پر افتخار دیگری در تاریخ روحانیت بیدار و مجاهد شیعه گردیدند.

در ادامه گزارش، سردار ماندنی، رزمنده دفاع مقدس و حرم بی بی زینب(س) با اشاره به این که اگر رشادت های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس وجود نداشت شاهد چنین وضعیتی در کشور نبودیم، ابراز داشت: جوانان غیرتمندانه برخواستند و خاک کشور را از دشمن گرفتند و اکنون شاهد هستیم که جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه ها با عزت قد علم می کند و حرفی برای گفتن دارد.

این مدافع حرم در بخشی از سخنان به خود اعزام و رشادت های رزمندگان و انجام عملیات های مستشاری در سوریه پرداخت و بیان داشت: امروز بعضی از آدم های بی تدبیر می گویند که چرا به سوریه می روید و هزینه می کنید که لازم است بدانند دشمن به دنبال ریشه و منشأ اسلام می باشد.

همچنین، سردار حسین یکتا، رییس قرارگاه خاتم الاوصیا، با اشاره به جایگاه و اثرگذاری شهید در جامعه، بیان داشت: شهدای مدافع حرم، با فدا کردن خود، زندگی، خانه و کاشانه خویش را رها کردند و برای دفاع از حریم اهل‌بیت(ع)، کیان شیعه و امنیت مردم مسلمان راهی عراق و سوریه شدند.

رییس بنیاد خاتم الأنبیا ادامه داد: شهدا به این مراسم ها نیاز ندارند اما باید در این برنامه ها شرکت کنیم تا روح و جان خویش را در حضور شهدا زنده کنیم و انرژی مضاعفی برای ادامه مسیر از آنان بگیریم.

در ادامه گزارش، حجت‌الاسلام شفیعی از شاعران آئینی خوزستان اشعاری در وصف رشادت های رزمندگان مدافع حرم و جبهه مقاومت اسلامی سرود و حجت‌الاسلام شحیطاط با ذکر مصیبت امام حسین(ع) و حضرت زهرا(س) به مرثیه سرایی پرداخت.

شایان ذکر است، یادواره شهدای روحانی مدافع حرم استان خوزستان و نخستین سالگرد حجت الاسلام مجید محمدی، با هدف گرامیداشت ایثارگری تعدادی از شهدای روحانی مدافع حرم و با حضور خانواده‌ های شهدا، اقشار گوناگون مردم و جوانان انقلابی خوزستان در اهواز برگزار شد.

لازم به ذکر است، حجج الاسلام شهید سید اصغر فاطمی تبار، محمد کیهانی، صالح حسن زاده، مصطفی خلیلی، جابر زهیری و هچنین طلبه شهید احمد مکیان و میلاد بدری از شهدای روحانی مدافع حرم خوزستان به شمار می آیند که همزمان با گرامیداشت رشادت های این دلیرمردان نخستین سالگرد شهادت حجت الاسلام مجید محمدی نیز برگزار شد.

گفتنی است، مدیریت حوزه علمیه استان خوزستان، ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) و سازمان بسیج شهرداری کلانشهر اهواز مجریان یادواره شهدای روحانی مدافع حرم استان خوزستان و نخستین سالگرد حجت الاسلام مجید محمدی هستند./202/9453/ب1

ارسال نظرات