۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۴۸۲۹۸۳
استاد حوزه مطرح کرد؛

الگوگیری از سیره اهل بیت لازمه تقویت بعد اخلاقی و تهذیبی

استاد حوزه علمیه لرستان با تأکید بر ضرورت تقویت بُعد اخلاقی و تهذیبی طلاب در کنار فراگیری علوم دینی گفت: تقویت این مهم لازمه الگوگیری از سیره اهل بیت(ع) است.
تبليغ خواهران طلبه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام اصغر قائمی، ظهر امروز، در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران ریحانة الرسول نورآباد، به جایگاه حوزه در تربیت و پرورش طلاب اشاره کرد و گفت: طلبه باید از شرایط و امکاناتی که در اختیار دارد درجهت فراگیری علوم دینی و ارتقای سطح علمی خویش تلاش کند.

وی داشتن هدف و انگیزه را از عوامل مهم در راستای ارتقای سطح علمی طلاب دانست و افزود: در کنار تحصیل باید به ارتقای سطح اخلاقی نیز توجه شود.

استاد حوزه علمیه لرستان با تأکید بر اینکه طلاب قدر جایگاه و رسالت تبلیغی خود را بدانند، بیان داشت: فعالیت مؤثر طلاب در عرصه تبلیغی نیازمند تقویت و رشد علمی و اخلاقی است.

وی تعالیم دینی و قرآنی را بهترین منبع برای موفقیت طلاب در عرصه تبلیغ عنوان کرد و گفت: در این راستا طلاب موظف هستند انس با قرآن و تدبر در آیات و روایات دینی را در اولویت برنامه های تحصیلی و تبلبغی خویش قرار دهند.

حجت الاسلام قائمی با تأکید بر ضرورت توجه و الگو گیری از سیره و سنت اهل بیت(ع) اظهار داشت: الگوگیری از سیره و سنت ائمه معصومین(ع) امری مهم در جهت تقویت بُعد اخلاقی و تهذیبی است.

وی تدبر آیات قرآن و توجه به تعالیم و دستورات دین را چراغ راه برای هدایت جامعه و ترویج و تبیین ارزشها عنوان کرد و گفت: در سایه ترویج ارزشها و تبیین سبک زندگی اسلامی جامعه به سوی خوبی ها هدایت و جلوی آسیبهای اجتماعی گرفته می شود.

استاد حوزه علمیه در لرستان در ادامه توحید، معاد، نبوت را شاخه های دین اسلام و نماز، روزه، خمس و زکات را میوه های درخت تنومند اسلام عنوان کرد و گفت: طلاب با فراگیری علوم دین باید این ارزشها را بین نسل جوان جامعه تبیین و ترویج دهند.

وی خاطرنشان کرد: با ترویج و تبیین ارزشها در سایه کسب معارف دینی و الهی باید در برابر هجمه های فرهنگی و اخلاقی دشمنان ایستادگی کرد و زمینه مقابله با آسیبهای اجتماعی فراهم شود./9459/202/ب1

ارسال نظرات