۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۴۸۲۹۷۷
16 و17 اسفندماه؛

رزمایش پدافند غیرعامل استان قم برگزار می شود

مدیرکل پدافند غیرعامل قم از برگزاری پدافند غیرعامل استان طی روزهای 16 و 17 اسفند و با حضور مدیران پدافند غیرعامل 30 استان کشور در قم برگزار می شود.
مهدی متقیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا مهدی متقیان مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم پیش از ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت الله علوی گرگانی که در دفتر وی برگزار شد، با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل عنوان کرد: بر اساس رهنمودهای رهبری و دستورات ایشان، کمیته پدافند غیرعامل در تمامی استان های کشور و با حضور دستگاه های اجرایی تشکیل شده است تا به رصد و پایش تهدیدات نوین در حوزه پدافند غیرعامل و زیستی بپردازد.

وی افزود: اطلاعات و یافته های ما حاکی از این است که گروه های تروریستی بسیار زیادی در حال فعالیت علیه نظام اسلامی هستند که براساس پایش و رصد بیش از 200 گروه تروریستی در کشورهای منطقه، شهرهای تهران، قم، مشهد و شیراز به عنوان هدف اصلی این گروه های تروریستی در حوزه  بیوتروریسم و تهدیدات زیستی مطرح است.

متقیان تصریح کرد: قم به دلیل این که ام القرای جهان اسلام و تشیع محسوب می شود و خاستگاه نظام اسلامی است، در رأس این برنامه ریزی ها قرار دارد و نیاز است تا در زمینه رصد و پایش تهدیدات در این حوزه و نیز ایجاد امنیت کارهای دقیقی صورت بگیرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم با اشاره به تحرکات دشمن برای ایجاد تهدیدات زیست انسانی در قم خاطرنشان کرد: قم به عنوان یک قطعه مهم از پازل نظام اسلامی، اگر دچار مشکل و عدم تعادل در این موضوع شود، سایر بخش های کشور نیز آسیب می بیند و نقشه استکبار در این زمینه عملی می شود.

وی افزود: مسؤولین قرارگاه پدافند زیستی به عنوان سربازان کوچک ولایت موارد موجود در این بخش را بررسی کرده و سعی داریم با برگزاری رزمایشی روش های مقابله، پیشگیری، درمان و حتی هدایت افکار عمومی را تمرین کنیم.

متقیان خاطرنشان کرد: در ستاد پدافند غیرعامل استان قم، 8 کمیته تشکیل شده است که کمیته های رصد و پایش هشدار سریع، آشکارسازی و تشخیص تهدید، آرامش بخشی و مدیریت افکارعمومی و اطلاع رسانی، بهداشت و پیشگیری، قرنطینه و امنیت، تریاژ، تخلیه و درمان، رفع آلودگی و حذف منابع آلوده، بازتوانی و بازسازی در این زمینه فعال هستند  و تلاش می کنیم که در زمان بحران، آرامش مردم حفظ شده و از دامن زدن به شایعات در فضای مجازی جلوگیری شود.

وی از برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل استان قم در روزهای 16 و 17 اسفندماه خبر داد و افزود: در این همایش، مدیران پدافند غیرعامل 30 استان کشور حضور خواهند داشت و می کوشیم تا در این رزمایش تبادل و هم افزایی شکل بگیرد و با مستندسازی تجربیات این همایش، آنها را در اختیار دیگر استانها قرار دهیم./872/پ202/ج

ارسال نظرات