۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۴۸۲۹۷۶

چند خبر کوتاه از سیستان و بلوچستان

برگزاری آزمون اعتبارسنجی سطح علمی روحانیون اهل سنت سیستان و بلوچستان، یادواره شهدای روحانی جنوب شرق و شناخته شدن سیستان و بلوچستان به عنوان امن ترین استان کشور طبق آمار جرم اهم اخبار کوتاه سیستان و بولچستان است.
اخبار کوتاه

حجت الاسلام محمدابراهیم سبزکار، مدیر آموزش و پژوهش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: آزمون اعتبارسنجی و تعیین سطح علمی روحانیون اهل سنت سراسر سیستان و بلوچستان در سطح ۲ از سوم اسفندماه به مدت ۲روز در زاهدان کار خود را شروع کرده است.

 وی افزود: روحانیون اهل سنت پس از قبولی در این آزمون مدرک کارشناسی خواهند گرفت.

مدیر آموزش و پژوهش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت با بیان اینکه ۷۲ نفر در این آزمون شرکت کرده اند، عنوان کرد: ۷ نفر از این تعداد خانم هستند.

حجت الاسلام سبزکار تصریح کرد: این آزمون در دو روز صبح و بعد از ظهر برگزار می‌شود؛ همچنین روز پنجشنبه و جمعه جاری، آزمون ویژه مدرسین سطح دو و سه در محل دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت زاهدان برگزار می‌شود.

وی با بیان مطلب بالا خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در این آزمون فارغ التحصیلان مدارس دینی اهل سنت در سطح استان هستند.

 

پیام شهدای روحانی به نسل امروز، ولایت مداری و استکبار ستیزی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، سردار حسین ظریفی، فرمانده تیپ صالحین بلوچستان در اولین یادواره شهدای روحانی جنوب شرق که ظهر امروز در دانشگاه ولایت شهرستان ایرانشهر سیستان و بلوچستان برگزار شد، با اشاره به نقش روحانیت در جنگ تحمیلی گفت: ما پیروزی های خود در جنگ هشت ساله علیه عراق را مدیون روحانیون گرانقدر هستیم و نباید بگذاریم راهشان برای نسل های بعدی گم شود.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس روحانیت بیشترین شهید از اقشار جامعه را به خود اختصاص دادند

سردار ظریفی عنوان کرد: امروز پیام شهدای روحانی برای ما فقط دو امر ولایت مداری و استکبار ستیزی است؛ زیرا با دنبال کردن این مسائل سربلندی نصیب ما می شود.

وی با تأکید بر نقش روحانیت در پیشبرد اهداف انقلاب اظهار داشت: توجه به سخنان علما و روحانیون و استفاده از راهنمایی های آنان راه ورود ما به جهاد کبیر است و می تواند زمینه ساز فرهنگ جهادی در کشور شود.

فرمانده تیپ صالحین بلوچستان افزود: همان‌گونه که در ایجاد انقلاب روحانیت نقش موثر داشته روحانیت در تداوم آن نقش داشتند.

سردار ظریفی با اشاره به شرایط جبهه مقاومت و نقش روحانیت در آن افزود: امروز موفقیت ما در سوریه به خاطر نفس قدسیه عالم بزرگ جهان اسلام یعنی رهبر معظم انقلاب است.

 

سیستان و بلوچستان امن ترین استان کشور است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، محمدعلی حمیدیان، رییس دادگاه‌های عمومی و انقلاب زاهدان، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در مجتمع قضایی شهید نوری زاهدان برگزارشد، گفت: رسانه ها انتقال دهندگان گرفتاری و مسائل اجتماعی مردم هستند که در این میان مردم انتظار دارند خبرها به طوری به گوش مسؤولین برسد که  مشکلات آنها را رفع کند.

حمیدیان خبرنگاران را مهم‌ترین ارزیابان سازمان های حاکمیتی عنوان کرد و ادامه داد: رسانه پل ارتباطی مردم و مسؤولین است که نه تنها در کشور جمهوری اسلامی ایران بلکه در تمام نظام ها جایگاه خاصی را دارد.

وی افزود: استان سیستان و بلوچستان استانی امن نسبت به دیگر استان های کشور است اما آنچه باعث شده استان را نا امن بشناسند احساس ناامنی در این منطقه است.

وی اتهامات اولیه کشور را به ترتیب سرقت مستوجب تعزیر، ضرب و جرح عمدی، توهین به اشخاص عمومی، ایراد و صدمه غیرعمدی، تهدید، تخریب، کلاهبرداری، خیانت در امانت، نگه‌داری و مالکیت مواد مخدر و صدور چک بلامحل عنوان کرد.

حمیدیان افزود: رتبه استان ما در بین ۳۱ استان کشور در مورد سرقت رتبه ۱۹ است، همچنین این استان در زمینه ضرب و جرح عمدی و غیر عمدی، توهین، صدمه بدنی و کلاهبرداری رتبه ۳۱، خیانت در امانت رتبه ۲۷، مواد مخدر رتبه ۲۸ و صدور چک بلامحل رتبه ۲۸ را در کشور به خود اختصاص داده است./831/303/ب1

ارسال نظرات