۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۴۸۲۹۷۴

چند خبر کوتاه از استان کرمان

اهداء مبلغ یکصد میلیونی بانوی خیر به امامزاده محمد سیرجان، وقف زمین جهت ساخت موسسه قرآنی در جیرفت، اهداء 6 دستگاه آب سردکن به امامزاده محمد صالح انار و ثبت دومین وقف کشاورزی شهرستان کوهبنان با نیت امامزاده از اهم اخبار کوتاه در استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، حجت الاسلام سید صادق طباطبایی سرپرست اداره اوقاف شهرستان سیرجان، اظهار کرد: از سوی بانوی خیر مبلغ یکصد میلیون ریال وجه نقد به آستان امامزاده محمد (ع) این شهرستان اهداء شد.

وی بیان کرد: فائزه زید آباد از خیرین بنام شهرستان بنا بر نذر و حاجت خود هرساله مبالغی را جهت کمک به آستان امامزاده محمد (ع) اختصاص می دهد و امسال در راستای اقدام نیک خود مبلغ یکصد میلیون ریال وجه نقد به فعالیتهای فرهنگی و عمرانی امامزاده هدیه کرد.

حجت الاسلام طباطبایی تصریح کرد: در ساله گذشته از سوی این خیر گرانقدر مبلغ 200 میلیون ریال به فعالیتهای امامزاه کمک شد و کلیه کمک های خیرین به اماکن متبرکه در قالب طرح مودت از سوی سازمان اوقاف برنامه ریزی و اجرا می شود.

وی افزود: در اقدامی دیگر از سوی خیر گرانقدر "محمد رضا روح بخش "عملیات عمرانی در امامزاده سید احمد (ع) سیرجان در دست اقدام است و این خیر نیکوکار تاکنون مبلغ 3 میلیارد ریال اعتبار در جهت تامین و خرید مصالح عملیات اجرایی مورد نیاز امامزاده اختصاص داده است.

وقف زمین جهت ساخت موسسه قرآنی در جیرفت

محمد محمدی فر سرپرست اداره اوقاف جیرفت با اشاره به ثبت دومین وقف قرآنی امسال این شهرستان گفت: از ابتدای سال جاری 13 مورد وقف جدید به حوزه موقوفات این شهرستان اضافه شده است.

وی افزود: در مورد وقف جدید اخیر از سوی واقف گرانقدر "امامعلی شهدادی" زمینی به مساحت 231 متر مربع در بخش روستای کنار صندل این شهرستان وقف شد و واقف ملک فوق را با نیت ساخت یک موسسه قرآنی بنام قائم ال محمد (عج) وقف کرده و تولیت اداره ساخت را خود عهده دار شده است.

سرپرست اداره اوقاف شهرستان جیرفت ارزش ملک را مبلغ 200 میلیون ریال عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود امکانات زیرساختی مراکز فرهنگی و قرآنی می توان این کمبود را با ساخت مراکز قرآنی در قالب سنت حسنه وقف مرتفع کرد.

اهداء 6 دستگاه آب سردکن به امامزاده محمد صالح انار

حجت الاسلام محمد حسینی نوه سرپرست اداره اوقاف شهرستان انار اظهار کرد: خانواده تراب بیگی در اقدامی خیر خواهانه تعداد شش دستگاه آب سردکن را با نیت ثواب به والدین مرحوم خود هدیه به آستان امامزاده شهرستان کردند.

وی ارزش وسائل اهدائی را مبلغ یکصد و 20 میلیون ریال عنوان و خاطرنشان کرد: این اقدام نیک در راستای تبلیغات اوقاف در جهت اجرای طرح مودت با مساعدت خیرین در رفع برخی از مشکلات اماکن متبرکه انجام شده است.

حجت الاسلام حسینی نوه با اشاره به دیگر اقدامات عمرانی این طرح افزود: تجهیز سیستم صوتی امامزاده به مبلغ 400 میلیون ریال از سوی  بانوی خیر گمنام ، نصب سردرب ورودی صحن جدید امامزاده با اعتبار120 میلیون ریال،  زیباسازی و معرق کاری داخلی ضریح امامزاده از جمله اقداماتی است که از سوی خیرین نیکوکار به طرح های عمرانی امامزاده اختصاص داده شده است.

ثبت دومین وقف کشاورزی شهرستان کوهبنان با نیت امامزاده.

رضا مطیع دولت سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کوهبنان اظهار کرد: این زمین به مساحت 132 متر مربع توسط بانوی واقف "مریم رضایی" ثبت شده است و هدف واقف تامین مخارج و امور فرهنگی، مدیریتی و عمرانی امامزاده سید سلیمان (ع) است.

وی با بیان اینکه این وقف ارزشمند دومین وقف امسال این شهرستان است با نیت امامزاده ثبت شده، گفت: تاکنون 7 موقوفه کشاورزی جهت امور امامزاده وقف شده است.

مطیع دولت اظهار کرد: در مورد وقف صورت گرفته دیگری از سوی  واقف ارجمند"رضا رضایی" 668 متر مربع زمین کشاورزی وقف امور امامزاده شد./9709/303/ب1

 

ارسال نظرات