۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۴۸۲۹۷۲
مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری آمل:

تحلیل معارفی و سیاسی در میان طلاب مدارس علمیه ترویج پیدا کند

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با اشاره به این که اگر طلبه ای به مقام تحلیل برسد جهادی تحصیل کرده و در مسیر تبلیغ گام برمی دارد، گفت: نیاز است تلاش کنیم چراها برای طلاب روشن شود که امری مهم است.
آمل آمل آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام حسین تقی پور، مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل امروز در نشست اساتید مدارس علمیه مازندران که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل برگزار شد اظهارداشت: کلمه جهاد یک بار معنایی دارد که برخی از کلمات نمی توانند آن معنا را به دوش کشند.

وی تصریح کرد: امروز در فضای سیاسی، اجتماعی، آموزشی و علمی ما واژه جهاد به کار می رود که احساس می شود مرهون زیرکی مقام معظم رهبری است و این واژه جهادی را در گفتمان ها به عنوان یک واژه معنادار قرار دادند.

حجت الاسلام تقی پور ادامه داد: یکی از مولفه های بزرگی که مقام معظم رهبری دارند واژه سازی هایی است که بجا و در مواقع حساس انجام داده و در فضای جامعه وارد کرده و روی آن تحلیل می گذارند که به سبب هدف هایی است دارند.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل خاطرنشان کرد: جهاد به مفهوم آن است چیزی که انسان طاقت دارد به استخدام بگیرد و سعی بلیغ و کوشایی عظیم داشته باشد تا به نهایت دست پیدا کند.

امام جمعه گتاب با بیان این که کلمه جهاد و تلاش با هم تفاوت دارد، گفت: درباره جهاد اساتید حوزه های علمیه می توانند مباحث مختلفی را مطرح کنند.

وی با بیان این که تربیت جهادی مورد توجه مقام معظم رهبری و آیت الله جوادی آملی است که قبل این بزرگواران نیز امام خمینی(ره) تاکید کردند، گفت: ما باید امروز جهاد را ترجمه کنیم و فرد جهادی انسان پرکار، کم توقع، دلسوز، اهل شرح صدر و مراقب خانواده است.

حجت الاسلام تقی پور ادامه داد: یک مدرس جهادی کسی است که طلبه را اهل تحلیل معارفی می کند که در کلاس ها طلبه هایی را می بینیم به سبب نداشتن تحلیل یا بی انگیزه شده یا در مسیر انحراف هستند.

امام جمعه گتاب با بیان این که طلبه باید به مقام تحلیل برسد، افزود: اگر طلبه ای به مقام تحلیل برسد دیگر نیاز به مراقب و موارد دیگر ندارد که ضرورت دارد تحلیل معارف را در طلاب ترویج دهیم.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با اشاره به این که اگر طلبه ای به مقام تحلیل برسد جهادی تحصیل کرده و در مسیر تبلیغ گام برمی دارد، گفت: نیاز است تلاش کنیم چراها برای طلاب روشن شود که امری مهم است.

وی با بیان این که طلبه باید اهل تحلیل سیاسی شود، بیان داشت: مقام معظم رهبری نیز بخش کوتاهی از درس خود را به تحلیل اخلاقی، سیاسی و اجتماعی اختصاص می دهند.

حجت الاسلام تقی پور ادامه داد: طلبه بی تحلیل نمی داند ما میراث دار چه فقها و بزرگانی هستند که ضرورت دارد بدانیم میراث علمای گرانقدری به دست ما رسیده است.

امام جمعه گتاب با بیان این که اگر انسان اهل تحلیل سیاسی نباشد به طور قطع یقین منفعل شده و نمی تواند جریان ساز باشد، گفت: جریان سازی امری مهم و ارزشمند است که ضرورت دارد مورد توجه قرار گیرد.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که اگر ما اهل تحلیل نباشیم خطر نفوذ سکولاریسم و لیبرالیسم حتمی است، افزود: بسیاری از ما دینی ما حرف می زنیم اما سکولار عمل می کنیم.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بحث حوزه های علمیه انقلابی را پیش کشیدند که باید مورد توجه باشد و اهتمام شایسته ای در این مسیر صورت گیرد.

حجت الاسلام تقی پور خاطرنشان کرد: انگیزه دادن به طلاب باید وجود داشته باشد که نیاز است در این امر ورود پیدا کنیم و مشاوره های خوبی به طلاب داده شود./202/1314/ب1

ارسال نظرات