۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۴۸۲۹۴۳
استاد حوزه علمیه همدان:

بیان احکام باید همراه با جذابیت باشد

حجت الاسلام یوسفی گفت: بیان جذاب و گیرا که بتواند جوانان را به سوی معارف الهی گرایش دهد یک هنر محسوب می شود که باید توسط روحانیت اجرا شود.
حجت الاسلام یوسفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام علیرضا یوسفی استاد حوزه علمیه همدان صبح امروز در کلاس شیوه پاسخ گویی به احکام ویژه متقاضیان تلبس گفت: یادگیری احکام الهی جایگاهی ویژه دارد تا جایی که اهل بیت(ع) توصیه های زیادی در این زمینه داشته اند.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه مسائل اعتقادی و اخلاقی در جامعه گفت: بیان مساله و یادگیری آن وظیفه ذاتیی روحانیت محسوب می شود و مردم هم باید این احکام را توجه و پیگیری کنند.

حجت الاسلام یوسفی خاطرنشان کرد: بیان جذاب و گیرا که بتواند جوانان را به سوی معارف الهی گرایش دهد یک هنر محسوب می شود که باید توسط روحانیت اجرا شود.

وی با اشاره به جایگاه روایتیا ز پیامبر(ص) اظهار داشت: پیامبر به اباذر می فرماید که اگر قدری از وقت خود را در راه علم اموزی قرار دهی بهتر از هزار شب عبادت است که در هر شب هزار رکعت در آن نماز خوانده شود.

استاد حوزه علمیه همدان در ادامه تصریح کرد: در روایات تاکید شده است که اگر کسی نسبت به یادگیری احکام کوتاهی کند سبب ناراحتی اهل بیت می شود و با کوچکترین شبهه ای از راه منحرف خواهد شد.

وی با اشاره به مسائل بانکی در جامعه اظهار داشت: عملکرد بسیاریا ز بانک ها در معاملات قابل قبول است ولی مردم نسبت به آنها مطلع نیستند و باید اگاهی انها توسط علما و روحانیت در این زمینه ارتقا پیدا کند.

حجت الاسلام یوسفی در پایان خاطرنشان کرد: مطالعه و تسط بر کتاب هایی مانند روش بیان احکان استاد فلاح زاده، درآمدی بر آموزش احکام استاد وحیدی،شیوه های جذاب سازی احکام و شیوه های بیان احکام توسط استاد اکبری، می تواند اطلاعات احکام افراد را بالا ببرد./979/202/ب1

ارسال نظرات