۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۴۸۲۹۴۰
حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی:

طلاب در سختی ها و مشکلات صبوری کنند

استاد حوزه علمیه قم گفت: طلاب اگر اعمال و رفتارشان برای رضای امام زمان (عج) باشد قطعا در برابر سختی ها و مشکلات ایشان به آن ها کمک خواهد کرد.
كلاس درس حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر گلپایگانی چهارشنبه شب در جمع طلاب شهرستان های شیروان، فامنین و سبزوار با بیان اینکه هیچ موجودی در این جهان بی هدف نیست، اظهار کرد: ما طلبه ها ابتدا باید هدفمان از طلبه شدن را مشخص کنیم.

وی با بیان اینکه اگر ما با هدف مادیات وارد حوزه شدیم، مسیر را اشتباه آمده ایم، تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم، مسیری که طی می کنیم مورد رضای امام زمان(عج) است یا خیر؟ و اینکه امام زمان(عج) از گفتار و اعمال ما راضی هستند؟

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه طلاب بایستی قدر فضایی که برای تحصیل آن ها فراهم شده است را بدانند، افزود: شما که مسیر طلبگی را انتخاب کردید بایستی در برابر همه مشکلات صبر را در پیش بگیرید و توجه داشته باشید که اگر امام زمان(عج) را ناظر بر اعمال خود بدانید، قطعا به شما کمک خواهند کرد.

وی ادامه داد: شما امروز سر سفره گذشتگان نشسته اید و هرچه آن ها در گذشته با سختی به کسب علوم دینی می پرداختند باعث شده تا بهترین فضا را برای شما فراهم سازند.

حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی گفت: مرحوم آیت الله گلپایگانی چند وصیت مهم را برای طلاب به یادگار گذاشتند که مهمترین آن قرائت مداوم قرآن کریم  و زیارت و کمک خواستن از حضرت معصومه(س)است./۸۵۸/ 202/ص

 

ارسال نظرات