۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۴۸۲۹۲۵
مدیر حوزه علمیه آیت الله دامغانی همدان:

حوزه ها هنوز ضرورت نظام مندسازی جذب طلاب را درک نکرده اند

مدیر حوزه علمیه آیت الله دامغانی همدان گفت: هر سال مشکل جذب در حوزه ها بیشتر می شود زیرا ما هنوز ضرورت جذب نظام مند را درک نکرده ایم و برنامه و انگیزه ای برای این موضوع نداریم.
حجت الاسلام رسولی فرح

حجت الاسلام علی رسولی فرح، مدیر حوزه علمیه آیت الله دامغانی همدان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با توجه به آغاز ثبت نام داوطلبان ورود به حوزه و با اشاره به ضرورت های نظام مندسازی جذب طلاب، گفت: در نظام مندسازی جذب طلاب در حوزه های علمیه سه ضرورت دیده می شود و نخستین آن ها این است که در حوزه علمیه باید یک بخش روابط عمومی در نظر گرفته شود که یکی از وظایف آن تبلیغ حوزه و جذب طلاب باشد.

وی ابراز داشت: ما در حوزه معاونت ها، آموزش، پژوهش و تهذیب داریم اما معاونتی برای جذب و پذیرش وجود ندارد، امروز نهادهای دیگر واحد روابط عمومی و معاونت جذب و پذیرش دارند و حوزه نیز باید در جهت نظام مندسازی جذب و رفع این نیاز خود یک کار کیفی انجام دهد.

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت همدان، ادامه داد: ضرورت دومی که در نظام مندسازی جذب طلاب به نظر می رسد، تسریع در جذب است، خیلی از موسسات مانند دانشگاه ها برای جذب داوطلبان از قبل از شروع سال تحصیلی و از تابستان اقدام به جذب می کنند، حوزه نیز باید در این زمینه برنامه ریزی ها و اقداماتی را انجام دهد.

وی تصریح کرد: حوزه ها در زمینه جذب نظام مند، سرمایه گذاری واقعی و جدی نمی کنند و یکی از دلایل آن نیز افزون بر نبود یک برنامه مشخص و مدون، بی انگیزگی مسؤولان حوزه در این زمینه است.

حجت الاسلام رسولی فرح، اظهار داشت: امروز تعداد دانش آموزان کمتر و ظرفیت و جذابیت دانشگاه ها بیشتر شده است و اگر حوزه ها بخواهند منتظر بنشیند تا خود دانش آموزان به سراغ آن ها بروند، چنین اتفاقی نخواهد افتاد و ورودی حوزه ها پایین خواهد آمد.

وی گفت: ضرورت و راهکار سوم برای جذب طلاب در حوزه، جذب چهره به چهره است که مسؤولان حوزه و کسانی از حوزه که در جلسات و برنامه مایی مانند حلقه صالحین و برنامه های مشابه در مساجد و یا مدارس حضور دارند باید از این امکان برای جذب چهره به چهره و تبلیغ حوزه استفاده کنند.

مدیر حوزه علمیه آیت الله دامغانی همدان، ادامه داد: سال گذشته روش جذب چهره به چهره در حوزه آیت الله دامغانی به کار گرفته شد و ما با حضور در مدارس، برنامه و جلسات مختلف، حدود 700 نفر را به صورت تبلیغ چهره به چهره با حوزه و فعالیت های آن آشنا کردیم و شاید بتوان گفت این کار در سراسر کشور بی سابقه بوده است.

وی در پایان تاکید کرد: هر سال مشکل جذب در حوزه ها بیشتر می شود زیرا ما هنوز ضرورت این موضوع را درک نکرده ایم، ما باید بدانیم نتیجه عملکرد ضعیف در جذب کیفی، بی انگیزگی و ضعف طلاب در تحصیل خواهد بود و اگر مسؤولان و کادر حوزه در بهبود این شرایط تلاش نکنند و برنامه جذب کارآمدی نداشته باشند، حوزه های علمیه ضرر حواهند کرد و ورودی آن ها هر سال کمتر خواهد شد./302/979/ب1

ارسال نظرات