۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۴۸۲۹۲۳
اسماعیلی مطرح کرد؛

برپایی دوره های تخصصی با هدف افزایش توان رسانه ای طلاب

مسؤول بخش سواد رسانه ای مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات برگزاری دوره های تخصصی سواد رسانه را از مهمترین برنامه های این بخش عنوان کرد.
رفیع الدین اسماعیلی

رفیع الدین اسماعیلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به فعالیت های صورت گرفته از سوی بخش سواد رسانه ای مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان کرد: برگزاری دوره های تخصصی برای افزایش توان رسانه ای طلاب مهمترین هدف این بخش است و ما در این راستا توانسته ایم دوره های متعددی را برای برادران و خواهران طلبه برگزار کنیم.

وی افزود: دوره های تخصصی سواد رسانه از سال 94 کلید خورده است و دوره اول آن تا خرداد سال جاری ادامه یافت که در آن بیش از 170 نفر از طلاب حضور داشتند و در ادامه نیز دوره تکمیلی با حضور بیش از 50 نفر از کسانی که در دوره مقدماتی شرکت کرده بودند، در قالب دوره های دین و رسانه، روش های نقد و تحلیل، سبک زندگی و رسانه و فضای مجازی در یک ترم برگزار شد.

مسؤول بخش سواد رسانه ای مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: موضوع دوم که در اینجا دنبال شد، بحث برگزاری نشست های تخصصی بود که در سال جاری بیش از 20 نشست در قالب نشست های فضای مجازی و سینما که  10 نشست آن با موضوع قرآن و سینما و 10 نشست نیز با موضوع سبک زندگی و سینما برنامه ریزی شده است که تا کنون 7 نشست آن برگزار شده و بقیه نشست ها تا پایان سال و برخی از آنها نیز در سال آینده برگزار می شوند.

اسماعیلی نگارش کتاب های پژوهشی را از دیگر برنامه های بخش سواد رسانه دانست و خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است حدود 8 کتاب چاپ شده و در اختیار علاقه مندان به بحث های سواد رسانه ای قرار گیرد که 2 اثر به صورت کتابچه خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر 4 کتاب پژوهشی در حال چاپ است که کارهای پژوهشی بسیار خوبی در عرصه های مختلف سینما و رسانه انجام شده و کتاب های باقیمانده نیز تا دوماه آینده زیر چاپ می رود.

این مقام مسؤول تأکید کرد: انجام کارهای مستشاری از دیگر کارهایی است که در دستور کار ما قرار دارد به طوری که در بحث های سواد رسانه همکاری های خوبی با مراکز حوزوی، دانشگاهی و فرهنگی وجود دارد و نیاز این مراکز به برگزاری دوره ها و یا اساتید و محتواهای مربوط به دوره های سواد رسانه ای را تأمین می کنیم.

اسماعیلی راه اندازی حلقه های فکری را از دیگر فعالیت های صورت گرفته دانست و اظهار کرد: راه اندازی حلقه های فکری به منظور بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات مهم رسانه ای از دیگر کارهای صورت گرفته است که اگر گروه و تیمی بخواهد در موضوعی فعالیت کند، حلقه فکری متشکل از اساتید و متخصصان موضوعات سواد رسانه ای، گفت‌و‌گوهای مشاوره ای با آنها خواهند داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حمایت خوبی از جانب مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی از این بخش صورت گرفته است اما در بحث مالی و بودجه مشکلات جدی وجود دارد و انتظار حمایت بیشتری از مسوؤلان داریم./872/ت302/ی

ارسال نظرات