۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۴۸۲۹۱۷
رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه:

مجمع نمایندگان طلاب نماد یک نهاد انقلابی در حوزه است

حجت الاسلام حسینی نژاد با اشاره به دیدار سال گذشته مجمع نمایندگان طلاب با رهبر معظم انقلاب، گفت: دیداری که نمایندگان طلاب پس از 13 سال با رهبر معظم انقلاب داشتند، جایگاه مجمع نمایندگان طلاب را رفیع کرد به طوری که در حال حاضر این مجمع، نمادِ یک نهادِ انقلابی در حوزه است.
مجمع نمایندگان طلاب

مجمع نمایندگان طلاب نماد یک نهاد انقلابی در حوزه است

حجت الاسلام حسینی نژاد با اشاره به دیدار سال گذشته مجمع نمایندگان طلاب با رهبر معظم انقلاب، گفت: دیداری که نمایندگان طلاب پس از 13 سال با رهبر معظم انقلاب داشتند، جایگاه مجمع نمایندگان طلاب را رفیع کرد به طوری که در حال حاضر این مجمع، نمادِ یک نهادِ انقلابی در حوزه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علیاکبر حسینینژاد، رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه،  در جلسه عمومی این مجمع که با حضور اکثریت نمایندگان طلاب سراسر کشور و اعضای هیأت رئیسه مجمع در سالن همایش‌های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمه، اظهار داشت: سوم اسفند روزی است که منشور روحانیت در سال 1367، توسط حضرت امام خمینی(ره) صادر شد.

وی با بیان اینکه مجمع نمایندگان طلاب مولود منشور روحانیت است، اظهار داشت: هرگاه منشور روحانیت مرور می‌شود، مانند آن است که این متن در عصر کنونی نگاشته شده است و امام راحل در آن توصیه‌های گوهرباری برای حال و آینده حوزه‌های علمیه داشته‌اند.

وی با قرائت بخش‌هایی از منشور روحانیت، تصریح کرد: مطالعه فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) همواره می‌تواند مشکل‌گشا باشد، چرا که کلام شیوا و بیانات ایشان، درس اخلاق، درس مبارزه و درس عبرت است.

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با قرائت روایت «يُّما مُسلمٍ خَـدَمَ قَوماً مِن المُسلمينَ إلاّ أعْطاهُ اللّهُ مِثْلَ عَدَدِهِم خُدّاما في الجَنّةِ» خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرموده است؛ هر مسلمانى كه گروهى از مسلمانان را خدمت كند، خداوند به تعداد آنان در بهشت به او خدمتكار می‌دهد.

وی در ادامه افزود: بهترین مصداق این حدیث، شما نمایندگان طلاب هستید، زیرا هر کدام با دغدغه گره‌گشایی از مشکلات و برای خدمت و کمک به گروهی از مردم که به تعبیر رهبر معظم انقلاب؛ بهترین‌های این مردم نماینده شده‌اید.

حجت الاسلام حسینی نژاد با اشاره به دیدار سال گذشته مجمع نمایندگان طلاب با رهبر معظم انقلاب، تأکید کرد: دیداری که نمایندگان طلاب پس از 13 سال با رهبر معظم انقلاب داشتند، جایگاه مجمع نمایندگان طلاب را رفیع کرد به طوری که در حال حاضر این مجمع، نمادِ یک نهادِ انقلابی در حوزه است.

وی با قدردانی از زحمات و تلاش‌های، هیأت رییسه و نمایندگان طلاب، گفت: چنان صداقت و رفاقتی در میان نمایندگان این دوره از مجمع وجود دارد که هرگاه خدمت بزرگان می‌رسیم از رشد و بالندگی این مجمع تشکر می‌کنند.

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، اظهار داشت: مجمع نمایندگان طلاب به قدری در میان علما و فضلا دارای مقام و منزلت است که هر گاه از عالمی برای حضور در این مجمع دعوت می‌شود، با وجود مشغله‌‌های فراوانی که وجود دارد، حضور در این جمع را به راحتی می‌پذیرد. 

وی حفظ جایگاه مجمع نمایندگان طلاب را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: مجمع نمایندگان طلاب در میان دیگر نهاد‌های حوزوی و غیر حوزوی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است از این رو حفظ جایگاه رفیع این مجمع از ضروریات است، بنابراین نمایندگان طلاب با مد نظر قرار دادن این مهم، باید روز به روز در راستای رشد و بالندگی هر چه بیشتر این مجمع تلاش کنند.  

حجت الاسلام حسینی نژاد با قرائت روایتی از امام صادق(ع)، ابراز داشت:‌ بنده در میان شما از مصادیق این روایت امام جعفر صادق(ع) بسیار دیده‌ام، ایشان می‌فرمایند؛ کسی که به برادر دینیش خدمت کند، خداوند از وِلدانِ مُخَلِصین در خدمتش قرار خواهد داد و او را با اولیای طاهرین هم جوار و همسایه خواهد کرد.

وی با تأکید به حالات معنوی بن فهد حلی، تصریح کرد: برخی علماء مرحوم بن‌فهد حلی که متولد قرن هشتم و نهم است، در عالم رویا ایشان را در محفلی دیده‌اند که در آن محفل پیامبر اکرم(ص) و علمای سلفی همچون شیخ مفید‌ها و شیخ طوسی‌ها حضور داشته‌اند اما مرحوم بن‌فهد از همه به رسول خدا(ص) نزدیک‌تر بود.

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه ادامه داد: زمانی که سؤال کردند علت همجواری مرحوم بن‌فهد حلی به پیامبر اکرم(ص) چیست؟ پیامبر اکرم(ص) در پاسخ فرمودند؛ بن فهد حلی کسی است که به مراجعه کنندگان خود خدمت می‌کند اما خدمتی که مانند خدمات دیگران نسبت به مردم نیست، چرا که او از جیب خودش به مردم خدمت می‌کند. /878/ 202/ ص

اکتای بهمنی
ارسال نظرات