۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۴۸۲۹۰۸
تحت اشراف آیت‌الله مکارم شیرازی؛

همایش «اتحاد امت اسلامی در مقابله با تکفیر» در خراسان شمالی برگزار می‌شود

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی گفت: تحت اشراف حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی ششمین همایش اتحاد امت اسلامی در مقابله با تکفیر با حضور علمای شیعه و سنی این استان در بجنورد برگزار می‌شود.
حجت الاسلام قدیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، دبیر مجمع علمای استان خراسان شمالی، امروز در نشست با روحانیان استان، از برگزاری ششمین همایش «اتحاد امت اسلامی در مقابله با تکفیر» در بجنورد، مرکز خراسان شمالی خبر داد و افزود: این همایش شنبه، هفتم اسفندماه تحت اشراف مرجع عالی‌قدر، آیت‌الله مکارم شیرازی برگزار خواهد شد.

وی افزود: ششمين همایش با رویکرد اتحاد اسلام در برابر خطرات تكفير، از سوی دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری و با حضور علمای شیعه و سنی در خراسان شمالي برگزار می‌شود.

به گفته حجت‌الاسلام قدیمی این همایش با مشاركت و همکاری دفتر نمايندگي ولي فقيه در خراسان شمالي، حوزه علميه استان، اداره كل تبليغات اسلامي و ساير نهادهای مذهبی و فرهنگی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به دليل انتخاب خراسان شمالي براي برگزاري اين همايش ادامه داد: با توجه به ترکیب جمعیتی اهل سنت و تشیع در خراسان شمالی، اين استان براي برگزاري همايش انتخاب شده و در اين همايش علمای شیعه و سنی خراسان شمالی یک‌صدا از حرکات جریان‌های افراطي و تكفيري تبری جسته و راهکارهای مقابله با این جریانات را مورد بررسی قرار می‌دهند.

حجت‌الاسلام قدیمی با یادآوری اینکه از ابتدای امسال تاکنون پنج همایش با این رویکرد در استان‌های آذربایجان غربی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان و سیستان و بلوچستان برگزار شده است، گفت: در خراسان شمالی همايش مذكور با پیام تصویری مرجع عالی‌قدر حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی (دامت برکاته) آغاز می‌شود.

وی تصريح كرد: سخنران محوري اين همايش حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدحسن زمانی، ريیس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری است كه هفتم اسفندماه در اين همايش سخنراني می‌کند.

حجت‌الاسلام قدیمی افزود: همچنین بر اساس برنامه حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌ جمعه بجنورد، حجت‌الاسلام علی خادمی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و سه تن از علمای اهل سنت خراسان شمالی هم در اين همايش سخنراني می‌کنند.

وي ادامه داد: علاوه بر این حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محمدحسن زمانی روز جمعه، ششم اسفند پیش از خطبه‌های نماز جمعه بجنورد و روز شنبه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد حنفیه اهل سنت بجنورد سخنرانی خواهد کرد.

حجت‌الاسلام قدیمی يادآور شد: بر اساس برنامه مقرر شده حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی دیداری هم با طلاب استان خراسان شمالی در محل مجتمع لاله سپاه بجنورد داشته باشند.

وي در ادامه با اشاره به برنامه‌های ديگر همايش، اضافه كرد: هم‌زمان با همایش «اتحاد امت اسلامی در مقابله با تکفیر» کارگاه‌های آموزشی در این زمینه هم با شرکت طلاب و روحانیان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام قدیمی در ادامه با اشاره به هدف برگزاري اين همايش، افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر کشورهای منطقه درگیر جنگ و اتفاقات ناگواری نظير جریان تکفیری و داعش هستند هدف از برگزاری این همایش ترسیم چهره واقعی اسلام، اعلام تبری از جریان تکفیر و محکوم کردن اقدامات غیر اسلامی آنها است.

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی تصريح كرد: از آنجایی‌ که علمای اسلام پرچم‌داران هدایت جامعه هستند، این همایش تلاش دارد تا با ایجاد هماهنگی و وفاق بیشتر بین علمای اسلام زمینه روشنگری و شناخت بیشتر امت اسلامی از جریان‌های تکفیری و افراطی را فراهم آورده و با تحكيم وحدت بين امت‌های اسلامي دين مبين اسلام را از خطر تكفير و افراطی‌گری نجات دهد./202/9314/ب1

ارسال نظرات