۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۴۸۲۹۰۷
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

خروج از حق زمینه مبتلا شدن انسان به گناه است

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه مومن اجازه نمی‌دهد امور ظاهری و باطنی‌اش از کنترل حق خارج شود، گفت: خروج از حق زمینه مبتلا شدن انسان به گناه است.
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه در حسینیه سیدالشهداء(ع) تهران برگزار شد، با اشاره به حقیقت نماز، گفت: تبع انسان به سوی کسب ارزش‌های مادی و معنوی تمایل دارد.

وی افزود: برخی از انسان‌ها در شناخت ارزش‌ها مرتکب اشتباه می‌شوند و جریان‌های انحرافی در طول تاریخ نشات گرفته از شناخت نادرست ارزش‌ها توسط اندیشه‌های ناپاک است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان بیان داشت: فطرت، محرک انسان در شناخت ارزشها است، زمانی که انسان به ارزشهای دین معرفت پیدا می‌کند در برابر حفظ آن از جان خود نیز مایه می‌گذارد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه کشته شدن انبیای الهی برای حفظ دین بوده، ابراز کرد: دشمنان در طول تاریخ با تحت فشار قرار دادن انبیای الهی آنان را وادار به ترک دین می‌کردند و چون پیامبران فاقد ارتش و یاوران قوی بودند و به ارزش دین نیز شناخت کافی و وافی داشتند در مقابل کفر سکوت اختیار نمی‌کردند و به شهادت می‌رسیدند.

این مفسر قرآن کریم در تببین اینکه جهاد کشته شدن، زخمی شدن و یا پیروزی برای انسان جهادگر به همراه دارد، ابراز کرد: انسان‌های الهی مسلک با این آگاهی کامل نسبت به آسیب‌هایی که در جهاد ممکن است آنان را تهدید کند پا به عرصه مبارزه می‌گذاشتند آنان افرادی هستند که در برابر دفاع از انبیای الهی و ارزش های‌ دینی هرگز سست نمی‌شوند؛ شناخت ارزش های دینی سبب اشتیاق مجاهدان فی سبیل الله است.

وی دین و دینداری را بالاترین ارزش بیان کرد و گفت: مقام انسان مومن از ملائک مقرب بالاتر است و این مقام به واسطه شناخت او از ارزش های دین حاصل می‌شود به همین سبب انسان دیندار هرگز تابع خواسته‌های غلط نمی‌شود.

خطیب مشهور با بیان اینکه مومن پایبند حق است، گفت: مومن اجازه نمی‌دهد امور ظاهری و باطنی‌اش از کنترل حق خارج شود، خروج از حق زمینه مبتلا شدن انسان به گناه است.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطر نشان کرد: انسان باید تمام خواسته‌های نامعقول و نامشروح را در وجود خود نابود کند زیرا از دست دادن قیامت امری جبران ناپذیر است./813/202/ب1

ارسال نظرات