۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۴۸۲۸۹۷
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری:

هدایت انسان در گرو پیروی از اهل بیت است

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم گفت: هر کس به خداوند متصل باشد هدایت می‌شود، اهل بیت(ع) در مقامی هستند که اگر به آنان متصل باشیم هدایت می‌شویم.
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی میرباقری، رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم در مراسمی که شب گذشته به مناسبت ایام فاطمیه در مسجد حضرت علی بن ابیطالب(ع) زاهدان برگزار شد، گفت: در مقام بندگی هیچ کس نتوانسته است از اهل بیت(ع) سبقت بگیرد و مانند آن‌ها بندگی خداوند را کند.

وی ادامه داد: عبادت‌هایی که اهل بیت(ع) و پیامبر(ص) می‌کردند برای شفاعت ما بوده است و همه سختی‌ها را برای شفاعت ما تحمل کرده‌اند، پیامبر(ص) از روز تولد و تا زمان وفات هیچ گناهی یا نیت گناهی  انجام نداده است،

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با تأکید بر لزوم معرفت به اهل بیت اظهار داشت: کسانی که اهل بیت(ع) را رها کرده باشند و به سمت غیر از اهل بیت(ع) رفته باشند مانند آن است که یک نهر عظیم و پاکی را رها کرده باشند و از یک برکه یا یک لجن‌زار آب بخورند، وجود اهل بیت(ع) و پیامبر(ص) مانند یک بحر عظیم است.

وی افزود: هزاران پیامبر آمدند و معصوم هم بودند ولی مقام حضرت محمد(ص) از دیگر پیامبران بالاتر بوده، پیامبر سال‌ها و شب‌ها مشغول عبادت بوده است، کسانی که اهل بیت(ع) و پیامبر(ص) را رها کنند مانند آن است که خداوند را رها کرده باشند.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم هدایت را در گرو پیروی از اهل بیت دانست و بیان کرد: پیامبر هرچه علم و دانش داشت امام علی(ع) داد، اگر ما رسول خدا را دوست داشته باشیم مانند آن است که خدا را دوست داریم و اگر به اهل بیت(ع)  متصل باشیم به خداوند متصل هستیم، هر کس به خداوند متصل باشد هدایت می‌شود، اهل بیت(ع) در مقامی هستند که اگر به آنان متصل باشیم هدایت می‌شویم.

وی خاطرنشان کرد: عبادت ما با وجود ولایت قبول می‌شود و اگر کسی ولایت را قبول نداشته باشد حتی بالاترین عبادت‌های او قابل قبول نیست، کسی که از امام علی(ع) جدا شود از پیامبر جدا شده است./202/831/ب1

ارسال نظرات