۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۴۸۲۸۸۷
از سوی مبلغان دغدغه مند صورت می گیرد؛

گامی بلند در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب

مدیر مؤسسه هنری اطلس پوشان ممتاز صدف از ارائه چند ایده خلاقانه و جذاب در طراحی نوع پوشش بانوان با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه خبر داد.
طرح های مؤسسه هنری اطلس پوشان ممتاز صدف در راستای ترویج عفاف و حجاب طرح های مؤسسه هنری اطلس پوشان ممتاز صدف در راستای ترویج عفاف و حجاب طرح های مؤسسه هنری اطلس پوشان ممتاز صدف در راستای ترویج عفاف و حجاب طرح های مؤسسه هنری اطلس پوشان ممتاز صدف در راستای ترویج عفاف و حجاب

حجت الاسلام مهدی اعتمادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به اهمیت پرداختن به مقوله حجاب و عفاف پرداخت و اظهار داشت: کار فرهنگی در مقوله عفاف و حجاب یکی از اولویت های اساسی حفظ سلامت اخلاقی در جامعه امروزی است، از طرفی نیز وجود هجمه های سنگین، از جهات گوناگون به فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه ضرورت استفاده هر چه بیشتر از تمام ظرفیت ها و پتانسیل موجود را دو چندان کرده است.

مدیر مؤسسه هنری اطلس پوشان ممتاز صدف گفت: علی رغم تلاش های صورت گرفته در زمینه فرهنگ عفاف در جامعه هنوز هم جای ارائه ایده های خلاقانه و جذاب در طراحی و ترویج نوع پوشش افراد جامعه و به ویژه بانوان به چشم می خورد اما به علت چند وجهی بودن این مسأله و داشتن ظرافت های خاصی در طراحی پوشش های جذاب، در عین حال اسلامی بودن، تاکنون نه نهادهای دولتی توانسته اند با این پدیده مبارزه کنند، نه نهاد و تشکل های مردم نهاد فرهنگی موفقیت چندانی در این زمینه کسب کنند.

وی با بیان این که مؤسسه هنری اطلس پوشان ممتاز صدف متشکل از متخصصانی در رشته های مختلف است، تصریح کرد: در همین راستا مؤسسه هنری اطلس پوشان ممتاز صدف، تنها و نخستین مؤسسه رسمی طراحی البسه اسلامی ایرانی وزارت ارشاد در استان قم، با تشکیل کارگروه های ویژه ای متشکل از مجرب ترین طراح های لباس ایرانی اسلامی، استاد دانشگاه، روانشناس، جامعه شناس، کارشناس نساجی و به ویژه کارشناسان مذهبی پروژه هایی را با هدف ترویج حجاب و عفاف با موضوع البسه اسلامی ایرانی به مرحله اجرا رساند.

حجت الاسلام اعتمادی درباره فعالیت های انجام شده از سوی مؤسسه هنری اطلس پوشان ممتاز صدف در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب گفت: از جمله فعالیت های صورت گرفته از سوی این مؤسسه، طراحی چادر زائر است؛ آن گونه که می دانید هر ساله تعداد زیادی از بانوان در مقاطع سنی مختلف برای زیارت به اماکن مقدسه و زیارتی می آیند و از آن جایی که شرط ورود به این اماکن زیارتی استفاده از پوشش چادر است، از همین رو زمینه برای ترویج چادر فراهم است؛ در این طرح در نظر است تا با چادرهایی در مدل های جذاب، لذت استفاده از این پوشش برتر در ذهن مخاطب ایجاد کند و زمینه را برای به کارگیری این پوشش در سایر مراحل زندگی افراد نیز ایجاد شود؛ بنابراین طرح چادر زائر با بهره گیری از اساتید خبره خانم های بهروزین و خرم دره به مرحله اجرا رسید؛ لازم به ذکر است چادر زائر در چند رنگ مختلف به اجرا رسید.

وی لباس خادم مرد در اماکن متبرکه را از دیگر تولیدات این مؤسسه در راستای ترویج البسه اسلامی ایرانی برشمرد و خاطرنشان کرد: در این طرح سعی شده است لباس خدام با الهام گیری از کتیبه های مذهبی و جذابیت معنوی، جایگاه ارزشی مناسب به لباس خدام داده شود.

مدیر مؤسسه هنری اطلس پوشان ممتاز صدف گفت: یکی دیگر از طرح های این مؤسسه، لباس و چادر خادمه زن به شمار می رود؛ در این طرح که تلفیقی از چادر و مانتو خدام زن است و به تعبیر دقیق تر، چادر و سارافون سعی شده از حجم پارچه استفاده شده از مانتو خادمه کاسته شود و خود مانتو جذابیت معنوی و جایگاه ارزشی مناسب برای بانوان خادمه در اماکن متبرکه داشته باشد.

وی مانتوسارافون را از دیگر ایده های این مؤسسه در زمینه حجاب عنوان کرد و افزود: در این طرح که تحت نظر خانم دکتر مونسی اجرا شده افزون بر الهام گیری از مسجد نصیر الملک شیراز سعی شده که با جذابیت خاصی که دارد از نابهنجاری های مانتو باز آفت گیری شود.

حجت الاسلام اعتمادی طرح چادر نماز کودک را از دیگر طرح های این مؤسسه دانست و اظهار داشت: از آن جهت که چادر نماز کودک با حساسیت خاصی رو به رو است طرح با دقت زیاد اجرا شده و از نظرات کارشناسان روانشناسی و مذهبی بهره برده شده و الحمدلله طرح با 8 نمونه به مرحله اجرا رسید.

وی به مقنعه بیمار از سوی مؤسسه هنری اطلس پوشان ممتاز صدف اشاره و تصریح کرد: از آن جهت که بانوان در محیط اتاق عمل بعد از اجراء عمل از هوش لازم برخوردار نیستند، بنابراین در زمینه پوشش سر باید پرسنل اتاق عمل با سهولت لازم بتواند پوشش سر را ایجاد کنند که در این پروژه 2 طرح به مرحله اجرا رسید.

مدیر مؤسسه هنری اطلس پوشان ممتاز صدف با اشاره به طرح روپوش پرستار گفت: در این طرح سعی شده بخشی از آفات روپوش های معمول در محیط بیمارستانی آفت گیری شود.

وی بر لزوم وجود لباس بیمار زن پرداخت و خاطرنشان کرد: در این طرح سعی شده افزون بر استاندارد پزشکی به ویژه در نظر گرفتن لحظات حساس برای درآوردن لباس بیمار در جهت دیگر خصوصا بحث وصل سرم از آفات موجود در زمینه عفاف و حجاب آفت گیری شود.

حجت الاسلام اعتمادی با بیان این که یکی دیگر از طرح های این مؤسسه در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، تولید چادر و روپوشی پرسنل ثابت بیمارستانی است، اظهار داشت: برای ترویج فرهنگ چادر در مشاغل بانوان با در نظر گرفتن استانداردهای لازم شغلی برای پرسنل ثابت و پشت میزی بانوان، چادر و روپوش مناسب و طرح تلفیقی، طرح اجرا شد و نمونه زده شده است.

وی مقنعه پلیس زن را از دیگر ایده های این مؤسسه عنوان کرد و گفت: در این طرح سعی شده افزون بر سهولت استفاده از مقنعه به همراه استاندارد لازم در زمینه سوء استفاده زن شرور در بیرون آوردن مقنعه پلیس و خدشه دار کردن عفاف او و نیز از جهت امنیتی آفت گیری شود.

مدیر مؤسسه هنری اطلس پوشان ممتاز صدف به تولید  فیلم کوتاه گمشده از سوی این مؤسسه اشاره کرد و گفت: در این فیلم فرهنگ ارائه چادر به زائران برای تحول زندگی یک بانو با سناریوی جذابی به مرحله اجرا رسید. از دیگر فعالیت های این مؤسسه، چاپ بروشور در زمینه حجاب و عفاف است./822/ت301/ی

ارسال نظرات