۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۴۸۲۸۸۲
روحانی بحرینی خبر داد؛

استفاده آل خلیفه از نیروهای صهیونیستی برای بازداشت شیخ عیسی قاسم

نماینده رهبر شیعیان بحرین در ایران تصریح کرد که رژيم آل خليفه با استفاده از نيروهاي صهیونیستی، تُركی و عربستانی قصد دارد به خانه آيت الله شيخ عيسي قاسم حمله كنند.
حجت الاسلام عبدالله دقاق حجت الاسلام عبدالله دقاق

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در کاشان، حجت الاسلام عبدالله دقاق نماینده رهبر شیعیان بحرین، چهارشنبه شب در سومين يادواره شهداي مهندس كاشان در حسينيه شهداي پاسدار ناحيه مقاومت بسيج كاشان، گفت:  هرحركت و انقلابي يك علت مبقيه و يك علت محدثه دارد.

وي، انگيزه و ايمان و اقدام را سه عنصر مهم در علت محدثه دانست و اظهار داشت: انگيزه حضور رزمنده اي كه قصد حضور در جبهه مقاومت سوريه را دارد تا با دشمن مقابله كند دفاع از حرم حضرت زينب(س) و حرم حضرت رقيه(س) است، بنابراين شهادت بدون انگيزه امكان پذير نيست، اما انگيزه بدون ايمان و اعتقاد هيچ دستاوردي ندارد.

حجت الاسلام دقاق ادامه داد: اگر انگيزه دفاع از حرم حضرت زينب(س) و حرم حضرت رقيه(س) وجود داشته باشد و ايمان و اعتقاد به انگيزه هم داشته باشد، اما اقدام نداشته باشد مانند آنهايي كه در زمان امام حسين عكس العمل نشان ندادند، هيچ تأثيري ندارد.

وي افزود: اگر كسي انگيزه انقلابي و حركت انقلابي  براي دفاع از حرم داشته باشد و اعتقاد به آن هم داشته باشد و جرأت و اقدام نيز داشته باشد، منجر به آغاز حركت انقلابي و آغاز حركت دفاع ازحرم مي‌شود.

نماينده شيعيان بحرين در ايران همچنين به سه عنصر مبقيه انقلاب و ماندگاري انقلاب اشاره كرد و عنوان كرد: اولين عنصر علت مبقيه انقلاب خون شهدا و حركت مردمي است كه اگر حركت گروهي باشد و مردمي نباشد خيلي زود منجر به شكست خواهد شد و اگر حركت حزبي باشد و مردمي نباشد به زودي آن را خاموش خواهند كرد، اما اگر حركت مردمي باشد و از همه اقشار مختلف مردم باشند اين حركت ماندگار است و باقي خواهد ماند.

حجت الاسلام دقاق در ادامه خون شهدا را در پيروزي نهضت و مقابله با دشمن تأثيرگذار دانست و افزود: خون شهدا استمرار انقلاب و نهضت و حركت انقلابي را به دنبال دارد.

وي عنصر دوم علت مبقيه انقلاب را رهبري علما دانست و با اشاره به اينكه خون شهدا نيازمند حفاظت و پاسداري است، گفت: رهبري انقلاب است كه حافظ خون شهدا است و امام خميني(ره) نيز مي فرمايد، پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا آسيبي به مملكت نرسد.

نماينده شيعيان بحرين همچنين وحدت ملي را سومين عنصر و علت مبقيه انقلاب اعلام كرد و گفت: اگر رهبري علما باشد و خون شهدا هم باشد اما وحدت ملي  نباشد به نتيجه نمي رسد، چرا كه وحدت ملي است كه مي تواند اثرگذار باشد.

به گفته وي، در علت محدثه پيروزي انقلاب اسلامي به رهبري امام راحل به دليل داشتن انگيزه و ايمان به انگيزه بود كه اقدام كردند و انقلاب را پيروزي رساندند.

حجت الاسلام دقاق خون شهداي مدافع حرم را در دفاع از حرم حضرت زينب(س) و حضرت رقيه(س) تأثيرگذار دانست و يادآور شد: تروريستها با 30 هزار نيرو به  500 متر حرم حضرت زينب نيز رسيده بودند اما مدافعان حرم كه 500 نفر بودند با قوت و قدرت ايمان در مقابل دشمن ايستادند و از حرم حضرت زينب(س) تا آخرين نفس و تا آخرين قطره خون خود دفاع كردند و پيروز شدند.

نماينده آيت الله شيخ عيسي قاسم در ايران با اشاره به نهضت مردم مسلمان بر عليه آل خليفه، گفت: از 234 سال قبل تاكنون ظلم و ستم بر عليه ملت مسلمان و شيعه بحرين وجود داشته است و هر 10 سال يكبار ملت مسلمان بحرين عليه آل خليفه قيام كرده اند اما آل خليفه با حمايتهاي انگلستان و آمريكا و عربستان، انقلاب بحرين را سركوب و مردم را به شهادت رسانده است.

وي افزود: جمعيت 500 هزارنفري بحرين تاكنون 260 شهيد را تقديم اسلام و انقلاب كرده است كه اين تعداد شهيد به نسبت جمعيت كشور بحرين آماري بالايي است، اما ملت بحرين با صبر و استقامت ايستاده است و انقلاب خود را تا پيروزي نهايي ادامه خواهند داد.

وي خاطرنشان ساخت: آل خليفه با كمك آمريكا، انگلستان، عربستان سعودي، امارات و رژیم صهیونیستی، آيت الله شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين را تحت فشار گذاشته است و براي اين كار، تهمت پولشويي به رهبر شيعيان بحرين مي زند و جمع آوري وجوهات را نامشروع قلمداد می کند.

نماينده آيت الله شيخ عيسي قاسم در ايران، گفت: ملت شهيد پرور بحرين زماني كه متوجه شدند تابعيت آيت الله عيسي شيخ قاسم رهبر شيعيان بحرين را سلب كرده اند در اطراف منزل رهبر خود تجمع و حلقه زده اند و امروز حدود 250 روز است كه شبانه روز دور تا دور منزل رهبر خود نشسته و اعلام كرده اند براي رسيدن به خانه آيت الله شيخ عيسي قاسم بايد با تانكهاي خود  از روي بدن هاي آنها عبور كنند چرا كه تا خون در رگ ما است آيت الله شيخ عيسي قاسم رهبر ما است و ما تا آخرين نفس و آخرين قطره خون از رهبر خود دفاع خواهيم كرد.

وي افزود: رژيم آل خليفه با استفاده از نيروهاي صهیونیستی و ترك و عربستانی قصد دارند به خانه آيت الله شيخ عيسي قاسم حمله كنند، اما ملت شهيد پرور بحرين از این نيروها واهمه اي ندارند چرا كه مردم مسلمان بحرين در مكتب امام حسين(ع) پرورش يافته و چنين ملت شهيد پروري شكست ناپذير است و به بركت دعاي ملت ايران و به ويژه خانواده شهدا و شهداي مدافع حرم ملت بحرين به پيروزي خواهد رسيد./1307/ب202/د

ارسال نظرات