۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۴۸۲۸۸۱
آیت‌الله ایمانی:

نخبگان امروز همانند نخبگان زمان پیامبر دچار لغزش می‌شوند

آیت‌الله ایمانی گفت: همان‌گونه که نخبگاني در زمان پيامبر دچار لغزش شدند، نخبگان امروز هم دچار لغزش می‌شوند و هر كس و در هر موقعيتي اين احساس را بايد داشته باشد كه ممكن است روزی تحت تأثير وسوسه قرار گيرد و از مسير اصلي منحرف شود.
دیدار فعالان فرهنگی استان فارس با آیت الله ایمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، آیت‌الله ایمانی عصر امروز در جمع طلاب حوزه علمیه امام رضا(ع) شهرستان جهرم گفت: هم معناي انقلاب و هم انقلابي عمل كردن را می‌دانید و هم توجه داريد كه چگونه يك جوان انقلابي وظيفه دارد كه چارچوب انقلاب را رعايت كند.

امام‌جمعه شیراز در ادامه افزود: اين نكته به عنوان يك روحاني و طلبه مدنظر است كه ما به خاطر آن جايگاه پيشوايي و پيشرو بودن و پيش برنده بودن كه در جامعه به آن روبرو هستيم، خواه‌ناخواه شيطان ما را به‌سادگی رها نمی‌کند و دست از هم سرمان برنمی‌دارد.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه این‌گونه نيست كه بگوييم يك شب بلند شويم و بگوييم از شر شيطان راحتيم، اظهار داشت: هر روز و هر لحظه و هر ساعت بايد انتظار وسوسه شیطان را داشته باشيم. انسان بايد خودش را به يك ركن وثيق و محكمي بسپارد كه حفظ شود وگرنه خود ما نمی‌توانیم به خودمان قول دهيم كه آدم خوبي باشيم.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس تصریح کرد: نکته‌ای كه چندين بار رهبر معظم انقلاب خطاب به روحانيان مطرح فرمودند انقلابي بودن انقلابي ماندن و انقلابي عمل كردن است. انقلابي ماندن به غير از انقلابي بودن است و انقلابي عمل كردن غير از اين است كه انسان اول كارش انقلابي باشد.

وی ادامه داد: تجربه و سابقه در اسلام همين معنا را تأييد می‌کند، کسانی در صدر اسلام بودند كه سابقه بسيار درخشانی داشتند اما هواها و هوس‌ها و لغزش‌ها طمع‌ها و فرصت‌هایی كه در اختيارشان قرار می‌گرفت آن‌ها را به سمت و سوي ديگري برد و از اين حالتي كه ابتداي امر داشتند آن‌ها را خارج كرد.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به تکرار تاریخ در وقایع مختلف تصریح کرد: همان‌گونه که نخبگاني در زمان پيامبر دچار لغزش شدند، نخبگان امروز هم دچار لغزش می‌شوند و هر كس و در هر موقعيتي اين احساس را بايد داشته باشد كه ممكن است روزی تحت تأثير وسوسه قرار گيرد و از مسير اصلي منحرف شود، از این‌رو بايد به خدا پناه برد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دژ و قلعه محكم و استواري كه ما را نجات می‌دهد، دژ ولايت و امامت و رهبري است، گفت: اگر این دژ را پيدا كنيم و در آن وارد شويم، يعني ولايت حضرت علي(ع) و فرزندان او تا عصر حاضر، ولايت ولي امر مسلمين را درک کنیم و در این دژ وارد شویم، خدا حفظمان می‌کند.

وی ادامه داد: هر كس تشكيك در اين ولايت كرد گرفتار شد، بدون برو برگرد تمام واماندگان راه انقلاب اولين كاري كه كردند تشكيك در امر ولايت بود، اجتهاد براي خودشان درست كردند در مقابل ولايت و اين اجتهاد آنان را بدبخت كرد و رساند به آنجايي كه خسرالدنیا و الآخره شدند.

آیت‌الله ایمانی خطاب به طلاب جوان گفت: به شما جوانان و طلاب توصيه می‌کنم كه نسبت به اين ولايت كوشش كنيد از دستتان گرفته نشود، اولش می‌شود توجيه، بعد اجتهاد و بعد ترديد در كارهاست بعد اتهام زني است و بعد هم جاده صاف می‌شود و هرچه دلش خواست می‌گوید و راهش را جدا می‌کند./202/919/ب1

ارسال نظرات