۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۴۸۲۸۷۶
در حسینیه امام خمینی قم؛

چهارمین سالگرد آیت‌الله خوشوقت در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد ارتحال آیت الله خوشوقت با حضور علما، طلاب و فضلای حوزه علمیه قم و اقشار مختلف مردم برگزار شد.
آیت الله خوشوقت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم چهارمین سالگرد ارتحال آیت الله خوشوقت امشب در حسینیه امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

در این مراسم، فرزند رهبر معظم انقلاب، آیات سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری، عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، آیت الله فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام سید علی خمینی نوه امام خمینی(ره)، علما،طلاب و فضلای حوزه علمیه حضور داشتند.

در این مراسم، آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران حامی ولایت بودن را از ویژگی های آیت الله خوشوقت(ره) عنوان کرد و اظهار داشت: کسی که زاویه با ولایت و انقلاب دارد، به قرب آیت الله خوشوقت راه نداشت و اینها را از نزدیک شاهد بودیم.

امام جمعه موقت تهران گفت: مرحوم آیت الله خوشوقت،تمام وجودش برای تقویت ولایت و دفاع از حریم ولایت علوی بود، ولایتی که در اوج اقتدار، مظلومیتشان هم نهایت ندارد.

وی ادامه داد: آیت الله خوشوقت قولا و عملا موالی، حامی و مدافع نسبت به ولایت بود؛ نسبت به مقام معظم رهبری اظهار می کردند که از دوران جوانی با ایشان ارتباط داشتیم،‌ علاقه ویژه ای نسبت به رهبر معظم انقلاب داشت و این علاقه، علاقه ظاهری نبود.

گفتنی است، آیت الله عزیز خوشوقت در سال 1305 هجری شمسی متولد و پس از تحصیلات روز به فراگیری علوم حوزوی پرداختند. شور و شوق آموختن معارف دینی و استفاده از عنایات خاصه کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) ایشان را پس از پنج سال تحصیل در تهران به آشیان اهل بیت عصمت و طهارت فراخواند.

از برکات سفره کریمه بی بی دو عالم هفت سال تلمذ و شاگردی حضرت امام (قدس سره) در مباحث خارج فقه و اصول و استفاده از درس خارج فقه مرجع عالیقدر آیت الله العظمی بروجردی و هم نشینی با شهید محراب آیت الله صدوقی بود.

پس از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي طي حكمي از طرف حضرت امام خميني (قدس سره) به عنوان نماينده ويژه ايشان در ستاد انقلاب فرهنگي منصوب شدند و از آن پس نيز بيشتر در زمينه هاي فرهنگي و ارشاد و هدايت جوانان و تربيت فضلاي حوزه علميه و دانشجويان مستعد ايفاي وظيفه نمودند و تا حال مسجد ايشان كانون آمد و شد جان هاي ارادتمند و جوانان انقلابي و پر شوري است كه از زلال صحيفه سجاديه، خطبه هاي نهج البلاغه، روايات و آيات و توضيح و تفسير آيات نوراني قرآن سيراب مي شوند.

آیت الله خوشوقت، از علمای بزرگ تهران، که سال ها از محضر آیات عظام بروجردی، امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی کسب فیض کرده بود، در دوم اسفند سال 1391 و در 86 سالگی در جریان سفر حج عمره، در کنار کعبه به دیدار معبود شتافت./822/ 202/ص

ارسال نظرات