۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۴۸۲۸۷۳
آیت الله صدیقی:

آیت الله خوشوقت قولاً و عملاً حامی و مدافع ولایت بود

امام جمعه تهران گفت: کسانی که بویی از معرفت الله و توحید دارند، می دانند که قرب به خدا دفاع از حریم اسلام و عز اسلام است و امروز عمود عز اسلام، مقام معظم رهبری و ولایت است.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی، امشب در مراسم چهارمین سالگرد ارتحال آیت الله خوشوقت که در حسینیه امام خمینی(ره) قم برگزار شد، اظهار داشت: فقهای عارف و سالکین فقیه ما از طریق معرفت النفس به توحید نائل می شدند.

وی گفت: معرفت النفس راه هایی دارد؛ یک بخش، بخش قرآن و وحی بوده و ظواهر قرآن است؛ قرآن نفس بشر را چیزی متفاوت از دیگر موجودات و بدن معرفی کرده و این از عجایب عالم است که ما توجه نداریم.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که ما انسان ها روی مرگ تأکید و توجه کافی نداریم، تصریح کرد: خدا هنگام خواب روح انسان ها را توفی می کند و خواب لقاءالله است و انتقال از عالم کثرت و فوق عالم کثرت و ماده است. حضرت زهرا از پیامبر اکرم(ص) نقل می کنند که در محضر پدرم بودم که فرمودند موقع خواب سه مرتبه سوره توحید را بخوان که برابر با ختم قرآن است، استغفار کن که ارواح مؤمنین شاد می شود، صلوات بر انبیا بفرست که تحصیل رضایت انبیا است و تسبیحات اربعه را بخوان و با وضو و رو به قبله بخوابید؛ اینها آداب زیارت خدا است و متوجه نیستیم که هر وقت به خواب می رویم، خدا جان ما را می گیرد.

وی با اشاره به ویژگی های آیت الله خوشوقت(ره) گفت: با آرامشی که در وجودش داشت، در فراز و نشیب ها و فتنه ها آرام بود، چرا که اهل ذکر بود، اما نسبت به ضد انقلاب، سکولارها و لیبرال ها حساسیت داشت.

آیت الله صدیقی، حامی ولایت بودن را از ویژگی های آیت الله خوشوقت(ره) عنوان کرد و اظهار داشت: کسی که با ولایت و انقلاب زاویه دارد، به قرب آیت الله خوشوقت راه نداشت و اینها را از نزدیک شاهد بودیم و تمام وجودش برای تقویت ولایت و دفاع از حریم این ولایت علوی که در اوج اقتدار، مظلومیتشان هم نهایت ندارد، آیت الله خوشوقت قولا و عملا موالی، حامی و مدافع نسبت به ولایت بود؛ نسبت به رهبر معظم انقلاب اظهار می کردند که از دوران جوانی با ایشان ارتباط داریم و علاقه ویژه ای نسبت به رهبر معظم انقلاب داشت و این علاقه، علاقه ظاهری نبود.

وی رهبر معظم انقلاب را عمود عِزِّ اسلام دانست و تصریح کرد: کسانی که بویی از معرفت الله و توحید دارند، می دانند که قرب به خدا دفاع از حریم اسلام و عزِّ اسلام است و امروز عمود عزِّ اسلام، مقام معظم رهبری و ولایت است؛ این عرفان واقعی است و عرفان انزوایی که دین نیست و اسلام ما دین زندگی، تدبیر و جهاد است و دنیا و آخرت را در کنار هم می بیند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که ولایت راهنما و راهبر است، گفت: باید دنیا را نورانی کرد تا به نور آخرت رسید و نورانیت دنیا به این است که اسلام به سبک زندگی ما حاکم باشد و اگر بخواهد حکومت سراسر زندگی ما را بگیرد، تشکیلات لازم است و حکومت امیر و فرمانده و الگو و راهنما لازم دارد، بنابراین ولایت راه، راهنما و راهبر است./822/ 202/ص

ارسال نظرات