۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۴۸۲۸۶۸
علیرضابیگی:

دولت به جای تخریب منتقدان، به وظیفه ذاتی خود عمل کند

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: دولت به جای بازی‌های جناحی و سیاسی و تخریب منتقدان بهتر است به وظیفه ذاتی خود عمل کند.
احمد علیرضا بیگی

احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به مشکلات اخیر مردم جنوب کشور اظهار داشت: با این‌که مردم استان خوزستان بر روی مناطق عظیم انرژی نفت و گاز زندگی می کنند اما وضعیت معیشتی چندان مناسبی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: مردم این منطقه از کشور که در دوران هشت سال دوران دفاع مقدس در خط مقدم مقابله با دشمنان بعثی قرار داشتند؛ سال‌ها که با مشکلات عدیده زیست محیطی روبه‌رو هستند و هر دولتی که سر کار آمده با وعده‌هایی مردم خوزستان را امیدوار کرده اما اقدام در خور شأن نداشته است.

علیرضابیگی با اشاره به این‌که تذکر جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران درخصوص رفع مشکلات مردم جنوب کشور وظیفه مسؤولان در قبال مردم را دوچندان کرده است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در درس خارج خود ضمن همدردی با مردم خوزستان و مناطق سیل زده کشور از مسؤولان خواستند که برای علاج این مشکلات چاره اندیشی قطعی کنند.

وی با تأکید بر این‌که مسؤولان از تکرار سخنان رهبر انقلاب پرهیز کنند و به صورت عملیاتی برای اجرای این رهنمودهای داهیانه آستین‌ها را بالا بزنند، افزود: مردم از مسؤولان انتظار دارند که مشکلاتشان را حل کنند نه این که مشکلات را به گردن گذشتگان بیندازند، متأسفانه این فرهنگ و رویه غلط وجود داشته و بایستی ریشه‌کن شود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با اشاره به این‌که دولت به جای بازی‌های جناحی و سیاسی و تخریب منتقدان بهتر است به وظیفه ذاتی خود عمل کند، افزود: به نظر می رسد مسؤولان اجرایی کشور توجه خود را معطوف به مسائل انتخاباتی کرده اند و به همین دلیل از رسیدگی به وظایف اصلی خود که همان حل مشکلات کشور است غافل شده اند.

علیرضابیگی ادامه داد: رییس سازمان محیط زیست که در دولت اصلاحات نیز عهده‌دار این سمت بوده باید پاسخگو باشد که چرا پس از سال‌ها حضور در این مسؤولیت هنوز نتوانسته مشکلات زیست محطی کشور از جمله ریزگردها در جنوب، خشک شدن تالاب‌ها، تخریب جنگل‌ها و مراتع، خشک شدن دریاچه ارومیه و ده‌ها مورد دیگر را برطرف کند.

وی با تأکید بر این‌که مسؤولیت اجرایی کشور بر عهده قوه مجریه و دستگاه های تابعه است، افزود: البته نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان وکلای ملت در عرصه قانونگذاری و نظارت و قوه قضائیه در حمایت از اجرای قانون همواره در کنار دولت بوده است، اما انتظار مردم از مسؤولان بیش از وضعیت امروز است./302/935/ب1

ارسال نظرات