۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۴۸۲۸۴۸
توصیه آیت الله دریاباری به طلاب؛

علمی که زهد را زیاد نکند سبب بیچارگی است

استاد اخلاق حوزه علمی را که نتیجه اش دوری از دنیا نباشد سبب دوری از خدا دانست و از کسانی که درس را برای رسیدن به پست های دنیایی می خوانند انتقاد کرد.
آیت الله سید عنایت الله دریاباری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید عنایت الله دریاباری، استاد درس خارج حوزه علمیه، امروز در حاشیه درس خارج خود که در مدرسه فیضیه برگزار شد، ابراز داشت: سحرها وقت مخصوص ارتباط با خدا است و قرار دادها و صحبت های انسان با خدا باید در وقت سحر باشد.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) ابراز داشت: کسی که در علمش رشد و ترقی پیدا کند و فردی با سواد و دانا شود نتیجه اش باید زهد در دنیا باشد.

استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز این گرفتاری برای طلاب به وجود آمده است که درس را برای رسیدن به مقام و به دست آوردن پست های دنیایی می خوانند و تمام هم و غم شان مدرک و شغل است.

آیت الله دریاباری افزود: اگر کسی درس را برای زهد در دنیا نخواند بلکه برای رقبت به دنیا بخواند ثمره اش دوری از خدا است  و دوری از پروردگار عبارت از گناه و معصیت است؛ کسی که به خاطر رسیدن به دنیا درس می خواند درسش سبب بیچارگی است ولی اگر هدف انسان از درس خدمت به اسلام باشد انسان را نجات می دهد.

وی تصریح کرد: بزرگان زیادی بوده اند که تمام کار و تلاششان در کتابخانه بود و خدمت های زیادی به اسلام کردند؛ شما طلبه ها هنوز اول راه هستید و باید به دنبال علم و زهد باشید تا پیامبر(ص) از شما راضی باشد./843/پ202/ی

ارسال نظرات