۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۴۸۲۸۴۴
امام جمعه بجنورد:

قرآن برای همه خلأهای فکری و معنوی بشر امروز برنامه دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه قرآن جامع‌ترین کتاب الهی بوده و تمامی معارف کتاب‌های آسمانی پیش از خود را دارد، گفت: قرآن تمامی نیازها و خلأهای زندگی بشر امروز را پوشش داده و برای آن برنامه دارد.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، شامگاه چهارشنبه در جلسه تفسیر قرآن که با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد، در ادامه تفسیر سوره بقره، با اشاره به آیه «ذلِكَ الْكِتابُ لا رَيْبَ فيهِ هُدىً لِلْمُتَّقينَ»، اظهار کرد: قرآن جامع‌ترین کتاب الهی بوده و تمامی معارف کتاب‌های آسمانی پیش از خود را دارد.

وی افزود: همه انبیا برای بشارت و هشدار دادن مردم آمدند؛ اما پیامبران اولوالعزم کتاب آسمانی و دین داشتند و مابقی در زیرمجموعه این انبیاء، قوانین آنها را اطاعت می‌کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به معانی کتاب در قرآن، اضافه کرد: نامه ثبت عقايد و اخلاق و اعمال انسان‌ها، تکوین نظام هستی و کتاب عالم، مجموعه قوانین و احکام رسولان الهی اولوالعزم و قباله نكاح و تجارت و يا دست‌نوشته‌های بشرى از معانی کتاب در آموزه‌های قرآنی است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه دو کتاب دیگر وجود دارد که در عالم وجود دارد اما نام آنها در قرآن نیامده است، ادامه داد: کتاب نفس یکی از این کتاب‌ها است که باید هر روز مرور شود تا کارهای نیک و بد خود را بسنجیم.

وی با بیان اینکه کتاب دیگر کتاب تکوینی است، اضافه کرد: در تعابیر برخی از بزرگان ما از انسان کامل به‌عنوان کتاب یاد شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: کتاب اصلی قرآن است که تمام معارف انبیای پیشین را داشته و افزون بر این معارف بیشتری نسبت به تمامی کتاب‌های پیامبران گذشته دارد.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره فرموده خداوند در سوره مائده، افزود: خداوند در این سوره می‌فرماید: «و انزلنا اليك الكتاب بالحق مصدقا لما بين يديه من الكتاب و مهيمنا عليه» و قرآن را کتابی مصدق و مهیمن ذکر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه قرآن تمامی نیازها و خلأهای زندگی بشر را پوشش داده است، ادامه داد: یکی از ویژگی‌های این کتاب آن است که هیچ شکی در آن نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: قرآن حق محض است که از سوی خداوند بر بشر نازل شده و شکی در آن نیست؛ زیرا زمینه شک در جایی است که حق و باطل به هم آمیخته شده باشند و حق نشان دادن باطل، سبب شک و تردید شود در حالی که قرآن سراسر حق است.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه خداوند در مورد قرآن و روز قیامت تأکید کرده که هیچ ریب و شکی در آنها نیست، ادامه داد: بنا به تعبیر آیت‌الله جوادی آملی ریشه ریب و شک برخی افراد در قرآن، دعوی و دعوت است؛ به این معنا که هم درزمینهٔ دعوی حق بودن قرآن و هم در مورد دعوت پیامبر برای تعالی شک دارند./9314/202/ب1

ارسال نظرات