۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۴۸۲۸۱۸

برگزاری همایش «نقش الازهر و واتیکان در مبارزه با افراط‎گرایی» در مصر

همایش «نقش الازهر و واتیکان در مبارزه با تعصب، افراط و خشونت» با حضور علمای الازهر و رؤوسای واتیکان در مصر برگزار شد.
الازهر و واتیکان

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش «نقش الازهر و واتیکان در مبارزه با تعصب، افراط و خشونت» با همکاری مرکز گفت‎وگوی ادیان الازهر و مجلس گفت‎وگو بین ادیان واتیکان در قاهره برگزار شد.

در این همایش کاردینال جین لوئیس توران رییس شورای گفت‌وگوی ادیان واتیکان، اسقف میگل آنخل آیوسو گویکسوت دبیر این شورا و اسقف اعظم برونو موساریو سفیر واتیکان در مصر شرکت داشتند.

عباس شومان معاون شیخ الازهر مصر در این همایش گفت: الازهر در داخل و خارج از مصر به مرکز گسترش اعتدال مشهور شده و در این راستا تلاش‎های بسیاری جهت گسترش امنیت، صلح، زندگی مسالمت آمیز طوائف و مذاهب مختلف در کنار یکدیگر و مبارزه با افراط گرایی انجام داده است.

وی افزود: اسلام به همه ادیان الهی و فرهنگ‎های مختلف مردم احترام می‎گذارد به طوری که انسان مسلمانان، اول همه ادیان و پیامبران گذشته رامی‎پذیرد و سپس به رسالت رسول اکرم (ص) شهادت می‎دهد.

معاون شیخ الازهر با اشاره به آیات و روایات تصریح کرد: خداوند متعال در آیه‎های مختلف انسان‎ها را به نیکی و اعتدال دعوت می‎کند.

وی مسلمان و غیر مسلمان را با یکدیگر برابر دانست و تاکید کرد که اختلاف دین نباید موجب ظلم، تحقیر و فشار به پیروان دین‎های دیگر شود.

این عالم مصری ادامه داد: الازهر آمادگی ارتباط با غیر مسلمانان در داخل و خارج از مصر دارد و می‎تواند در زمینه‎های مختلف با آن‎ها تبادل فکری داشته باشد تا امنیت و ثبات بشری در جهان به طور کامل محقق شود./994/ب902/د

ارسال نظرات