۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۴۸۲۸۱۷
استاد حوزه علمیه مازندران:

مشکلات فرهنگی امروز محصول بی توجهی مسؤولان به هشدار رهبر انقلاب است

استاد حوزه علمیه مازندران گفت: بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های امروز جامعه نتیجه و محصول بی توجهی مسؤولان نسبت به هشداری رهبری در خصوص تهاجم فرهنگی در دهه های اخیر است.
نفوذ فرهنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت‌الاسلام محمدعلی ابراهیم‌نژاد، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فریدونکنار امروز در جمع خبرنگاران گفت: انقلاب اسلامی حاصل ایثار و شهادت  مردم و رهبری حکیمانه امام راحل است و آنچه در اختیار داریم نتیجه آن جانفشانی‌ها است که باید سینه به سینه به نسل‌های بعدی منتقل و از آن حراست شود.

وی در ادامه به مهم ترین فعالیت‌های این اداره در بخش‌های مختلف فرهنگی، قرآنی، تبلیغی، تشکل‌ها و غیره در سال ۹۵ اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در بخش قرآنی تاکنون ۱۵ مراسم شبی با قرآن، مسابقات تفسیر نورالهدی، قرآن صاعد، مسابقه قرائت و حفظ ویژه نونهالان در سی مؤوسسه و خانه قرآن فریدونکنار، تجلیل از ۸۰ مربی قرآن به مناسبت روز معلم برگزار شده است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی فریدونکنار افزود: اعزام دانش‌آموزان نورالهدی و مصباح الهدی به مشهد مقدس، اعزام ۷۵ نفر از مربیان قرآن برای شرکت در دوره‌های مختلف قرآنی در سطح استانی، تجلیل از پیشکسوتان قرآنی شهرستان همراه با خیرین قرآنی و برگزاری جشنواره قرآنی کودک و نوجوان ویژه دهه مبارک فجر از دیگر برنامه‌های قرآنی این اداره بوده است.

حجت الاسلام ابراهیم‌نژاد همچنین با مهم برشمردن بحث تبلیغی و فرهنگی در این مجموعه به اعزام مبلغان خواهر و برادر در مناسبت‌های مختلف طول سال به مساجد و حسینیه ها، هیئات مذهبی و طرح سالمسازی دریا اشاره کرد و تصریح کرد: اداره تبلیغات اسلامی فریدونکنار با همکاری دیگر ادارات و نهادهای شهرستان در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی اقدام به برگزاری دوره های مختلف آموزشی ویژه مبلغان دینی، گفتمان‌های دینی برای دانش آموزان، سبک زندگی اسلامی می‌کند.

وی یادآورشد: اجرای طرح اوقات فراغت تابستان از جمله هسته‌ها و بوستان‌های معرفت، برگزاری اردوهای مختلف داخل و خارج از استان و غیره از برنامه‌های دیگر بخش تبلیغی و فرهنگی است که نتایج ارزشمندی را به دنبال داشته و بی شک در فضای همکاری و تعامل کارها بهترانجام می‌شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی فریدونکنار، ساماندهی و هدایت بیش از ۱۵۰ هیأت های مذهبی و همچنین بیش از ۱۴۰ مداح و شاعر آیینی را از دیگر برنامه های این اداره در طول سال برشمرد و تصریح کرد: اداره تبلیغات اسلامی در طول سال به‌طور منظم جلسات ماهانه ستاد شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی، شورای هیأت های مذهبی و کانون مداحان و شاعران آئینی را در کنار دیگر جلسات برگزار می‌کند.

حجت الاسلام ابراهیم‌نژاد در ادامه به موضوع تکمیل پروژه ساختمان اداره تبلیغات اسلامی و استفاده و بهره‌برداری از ظرفیت‌های مختلف فضای اداری ساختمان در حال ساخت تبلیغات اسلامی شهرستان اشاره و تاکید کرد: مسؤولان باید همکاری لازم را برای بهره‌برداری هر چه زودتر ساختمان اداری این اداره داشته باشند چراکه با فضای اداری مناسب فرصت‌های ارزشمندی برای گروه های هدف سازمان فراهم می‌شود که تاخیر آن به همان اندازه و یا بیشتر ضررهای مالی و فرهنگی بسیاری را به دنبال دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران، حمایت از فعالیت های دینی و فرهنگی را یکی از ضرورت مهم برشمرد و گفت: مسؤولان باید توجه ویژه و خاصی به مسائل فرهنگی داشته باشند نه این که مباحث فرهنگی همواره در انتهای برنامه دولت قرار گیرد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی فریدونکنار با بیان این که فرهنگ زیربنای همه مسائل کشور است، خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم اقتصاد کشور اصلاح شود باید مباحث فرهنگی را تقویت کنیم چون فرهنگ نقش پایه ای در مسائل مختلف کشور دارد.

حجت الاسلام ابراهیم نژاد با اشاره به این که متأسفانه برخی مسؤولان در کشور به هیچ عنوان نگاه فرهنگی ندارند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بوده و مباحث دینی و فرهنگی جزء مهم ترین شاخصه های انقلاب اسلامی به شمار می رود.

وی با بیان این که به دلیل حساسیت موضوع فرهنگ، دشمنان همه برنامه ها و ظرفیت خود را در حوزه فرهنگی به کار گرفته اند، افزود: امروز هزاران شبکه ماهواره ای و پایگاه اینترنتی به صورت شبانه روزی بر علیه مبانی دینی و انقلابی ما فعالیت می کنند و این همان حوزه فرهنگ است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که علیرغم این که مقام معظم رهبری مکرراً نسبت به نفوذ فرهنگی دشمنان هشدار دادند اما باز هم شاهد سبک شمردن این مسأله مهم از سوی برخی ها در کشور هستیم، خاطرنشان کرد: بی توجهی نسبت به موضوع نفوذ فرهنگی خواسته و یا ناخواسته زمینه را برای نفوذ دشمنان فراهم خواهد کرد.

حجت الاسلام ابراهیم نژاد با بیان این که دشمنان زیرساخت های فرهنگی و دینی ما را هدف قرار داده اند، تصریح کرد: اگر این زیرساخت ها سست و متزلزل شوند به حتم، اصول بنیادین انقلاب دچار مشکل خواهد شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی فریدونکنار با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ها قبل نسبت به موضوع تهاجم فرهنگی هشدار دادند که متأسفانه باز هم عده ای در کشور این مسأله مهم را سبک شمردند، بیان داشت: بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های امروز جامعه نتیجه و محصول بی توجهی مسؤولان نسبت به هشداری رهبری در خصوص تهاجم فرهنگی در دهه های اخیر است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی فریدونکنار با بیان این که با بیان این که امروز نیز مقام معظم رهبری در کنار تذکرات اقتصادی که دولت می دهند به موضوعات فرهنگی نیز توجه ویژه دارند، تصریح کرد: دولت و دیگر بخش های کشور باید تلاش کنند دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی را کاهش دهند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمن با ابزارهای فرهنگی تلاش می کند پایه های اعتقادی و انقلابی مردم کشورمان به ویژه نسل جوان را متزلزل کند، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی مهم ترین نیاز کشور ترویج و تقویت باورهای دینی و اعتقادی مردم و نسل جوان کشورمان است.

حجت الاسلام ابراهیم نژاد با بیان این که در این میان نقش روحانیت به عنوان پرچم داران تبلیغ دین بسیار مهم و حساس است، بیان داشت: مبلغان دینی باید با روشنگری و دادن آگاهی به نسل جوان آنها را نسبت به توطئه ها و هجمه های فرهنگی دشمنان آشنا کنند و اتفاقات احتمالی جلوگیری کنند./1317/202/ب1

ارسال نظرات