۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۴۸۲۷۹۷
12 اردیبهشت سال آینده؛

حوزه علمیه آیت الله صالحی به صورت رستمی افتتاح می شود

مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی(ره) از افتتاح و بهره گیری ساختمان اداری و آموزشی این حوزه دوازدهم اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد.
مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سیدجلال صالحی، مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی(ره) امروز در جمع خبرنگاران از افتتاح و بهره گیری ساختمان اداری و آموزشی این حوزه دوازدهم اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد.

وی با بیان این که این حوزه علمیه به دلیل قدمت طولانی دیگر قابلیت استفاده نداشت و از لحاظ امنیتی مناسب نبود، افزود: فضای آموزشی و خوابگاهی حوزه علمیه آیت الله صالحی(ره) با هماهنگی مدیریت حوزه علمیه، تخریب و عملیات اجرایی ساختمان جدید حوزه به سرعت آغاز شد.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که این حوزه علمیه آیت الله صالحی(ره) از قدمت بالایی برخوردار است و محل پرورش بسیاری از علما و بزرگان دینی استان بوده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته، این حوزه علمیه با احداث ساختمان جدید، دوباره احیاء خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که به مرور زمان و افزایش تعداد طلاب، ساختمان آموزشی و خوابگاهی این حوزه پاسخگوی نیاز طلاب نبود، تصریح کرد: به همین دلیل ساختمان جدید در شش طبقه و مساحت حدود دو هزار مترمربع در حال احداث است.

مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری با بیان این که ساختمان آموزشی و خوابگاهی این حوزه در حال حاضر بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه های ریزی های صورت گرفته قرار است، همزمان با سالروز شهادت آیت الله مطهری و روز معلم سال آینده افتتاح و بهره برداری برسد.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که ساختمان آموزشی و فضای خوابگاهی این حوزه علمیه بر اساس جدید ترین استانداردهای مراکز علمی و حوزوی ساخته شده است، تصریح کرد: پس از بهره برداری نهایی از این پروژه، ظرفیت پذیرش 300 طلبه در پایه های یک تا ده و حتی سطوح بالاتر را نیز داریم.

وی در ادامه سخنان خود به مهم ترین امکانات این فضای آموزشی و خوابگاهی اشاره کرد و گفت: این حوزه دارای هفت مدرس، سلف سرویس، سالن کنفرانس، ساختمان اداری، کتابخانه و هفت هجره با ظرفیت بالا است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در مراحل ساخت این پروژه آموزشی از ظرفیت های کارشناسان حوزوی بهره گیری شده است، گفت: در همه بخش های ساخت این پروژه معماری اسلامی ایرانی رعایت شده است.

مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری در ادامه سخنان خود از ساخت یکی از بزرگترین کتابخانه های حوزه علمیه مازندران در این مرکز علمی و حوزوی خبر داد و خاطرنشان کرد: در فضای کتابخانه ای این حوزه از جدید ترین استانداردهای کتابخانه ای بهره گرفته شده است.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که متأسفانه بسیاری از کتب و نسخ خطی به جای مانده از بزرگان و علمای دینی به دلیل نگهداری نامناسب در حال نابودی است، تصریح کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته این کتابخانه گنجایش بیش از ده هزار جلد کتاب را دارد که دیگر مدارس علمیه نیز در صورت لزوم بتوانند از این فضای علمی بهره مند شوند.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود از عدم همکاری برخی سازمان ها و نهادهای استانی در پیشرفت فیزیکی ساخت این حوزه انتقاد کرد و با بیان این که متأسفانه به دلیل برخی رویکرد های نادرست اداری در سازمان ها، روند بهره برداری این مرکز مهم علمی استان به تعویق افتاد، خاطرنشان کرد: در حالی برخی از مسؤولان شعار حمایت از حوزه های علمیه و طلاب را سر می دهند که در مقام عمل متأسفانه همکاری مناسبی با این مجموعه ارزشمند ندارند.

وی با تأکید براین که در روند احداث این مرکز مهم علمی ازهیچ ارگان و نهاد دولتی کمک مالی گرفته نشده است، خاطرنشان کرد: این حوزه علمیه با مشارکت مردمی و حمایت های مؤمنان احداث شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران از استقلال به عنوان یکی از شاخص های مهم حوزه های علمیه در تاریخ بیان کرد و افزود: حوزه و  روحانیت در دهه های گذشته همواره نشان دادند که به هیچ جریان و دولتی وابسته نیستند و همواره از وجوهات مردمی برای اداره آنها استفاده می شده است.

وی با تأکید براین که مسؤولان از دخالت های بی مورد در روند ساخت این حوزه دست بردارند، ادامه داد: اگر برخی بروکراسی های بی مورد اداری نبود تاکنون این حوزه علمیه افتتاح و به بهره برداری می رسید./1317/202/ب1

ارسال نظرات