۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۴۸۲۷۹۱
کارشناس مسائل دینی:

تجسم اعمال خوب و بد انسان در قیامت بر او ظاهر می شود

کارشناس مسائل دینی گفت: در آخرت اعمال به صورت تجسم اعمال بر انسان ظاهر می‌شود و اگر اعمال خوب باشد به شکل لذت بهشتی و در صورت بد بودن به صورت عذاب جهنمی خواهند بود.
قیامت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام محمد پناهی امروز در مراسم سوگواری حضرت فاطمه(س) که در مسجد لطفعلی‌خان ارومیه برگزار شد اظهار داشت: در آخرت اعمال به صورت تجسم اعمال بر انسان ظاهر می‌شود و اگر اعمال خوب باشد به شکل لذت بهشتی و در صورت بد بودن به صورت عذاب جهنمی خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه هر چه در این دنیا بکاریم در آن دنیا برداشت می‌کنیم افزود: براساس مشاهدات پیامبر(ص) در معراج در آخرت افرادی که کسب حلال را کنار گذاشته و از مال حرام به دست می‌اوردند به جای گوشت حلال گوشت حرام می‌خورند هم‌چنین افردای که در دنیا فتنه به راه می‌اندازند لب‌های کلفت دارند و درحال کندن گوشت تن خود و خوردن آنها هستند.

پناهی افزود: افراد رباخوار در آخرت شکمشان متورم شده وارد محشر می‌شوند و مال یتیم‌خورها غذایشان در آخرت آتش است و از بدنشان آتش خارج می‌شود.

پناهی به تجسم اعمال خوب در آخرت نیز اشاره و خاطرنشان کرد: امام باقر(ع) می‌فرمایند در صحرای محشر و درآن گرمای سوزان عده‌ای زیر سایه هستند به خاطر صدقه‌هایی که در دنیا دادند.»

وی براساس روایات گفت: درقبر شش صورت وارد قبر شده ودر شش جهت از انسان محافظت می‌کنند که آنها راست نماز، چپ زکات، روبه رو روزه، پشت سر حج واجب، زیر پا خوبی در حق مومنان و بالای سر محبت اهل بیت(ع) است.

پناهی با اشاره به بهانه برخی از مردم که می‌گویند ما از صبح تا شب خدا را شکر می‌کنیم چه حاجت به خواندن نماز است تصریح کرد: این همان حرف شیطان است که به خداوند گفت من تا قیامت به تو سجده می‌کنم ولی به انسان نگو سجده کنم و خداوند در جواب فرمودند: اعمال و عبادت آنچه است که من می‌گویم.

وی هم‌چنین درباره شک در نمار چهار رکعتی بین رکعت دوم و سوم هنگام سجده گفت: در این صورت بنا را بر رکعت سوم گداشته و بعد از اتمام نمار بدون آنکه سر از قبله برگردانیم یک رکعت نماز احتیاط به صورت ایستاده یا دو رکعت به صورت نشسته می خوانید.

پناهی درباره کیفیت نماز احتیاط بیان داشت: بعد از اذان و اقامه تکبر گفته شود ویک حمد بدون سوره بعد رکوع و دو سجده و در پایان تشهد و سلام اخر نماز خوانده شود و گفتن نیت نماز احتیاط لازم نیست.

مراسم سوگواری حضرت زهرا(س) هر روز به مناسبت ایام فاطمیه با سخنرانی حجت‌الاسلام محمد پناهی در مسجد لطفعلی‌خان ارومیه برگزار می شود./936/203/ب1

ارسال نظرات