۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۴۸۲۷۷۳
امام جمعه کوهبنان:

الگو قرار دادن حضرت زهرا مسیر زندگی را فاطمی می کند

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه الگو قرار دادن حضرت زهرا(س) مسیر زندگی را فاطمی می کند، گفت: جوانان ما به ویژه بانوان اگر حضرت زهرا(س) را الگوی درست در مسیر زندگی انتخاب کنند؛ قطعاً به سعادت خواهند رسید و مسیر زندگی آنان فاطمی خواهد شد.
امام جمعه کوهبنان

حجت الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) با ۱۸ سال عمر در راه ولایت به شهادت رسید، بنابراین باید ولایتمداری ایشان الگوی جامعه اسلامی باشد و در زندگی فاطمه (س)، خدا محوری بیش از هرچیز دیگر به چشم می‌خورد.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) همسری وفادار و مادری مهربان بود، افزود: زنان مسلمان باید از زندگی و سیره آن حضرت الگو بگیرند تا در زندگی شخصی و اجتماعی خود موفق شوند و   ایشان در تمام عمر در خدمت ولایت و مطیع ولایت بود و به سبب دفاع از حریم ولایت در این راه به شهادت رسید.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: حضرت زهرا(س) یک الگوی کامل در عرصه های سیاسی، اجتماعی با حفظ پاکدامنی، عفت و حجاب حضور داشت و مقام این بزرگوار قابل درک و قابل فهم نیست، از این رو بر حسب بضاعت خود باید درباره آن بانوی بزرگ سخن گفت.

امام جمعه کوهبنان یادآور شد: جوانان ما به ویژه بانوان اگر حضرت زهرا(س) را الگوی درست در مسیر زندگی انتخاب کنند؛ قطعاً به سعادت خواهند رسید و مسیر زندگی آنان فاطمی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اطاعت پروردگار و عبادت این بانوی بزرگوار زبانزد عام و خاص بود و آلودگی در زندگی فاطمه زهرا(س) راه نداشت و در شوهرداری، خانه داری و تربیت فرزندان بهترین الگو است.

حجت الاسلام جعفری ابراز کرد: این بانوی بزرگوار متعلق به زمان خود نبودند؛ بلکه متعلق به تمام دورانها و الگویی برای همه تاریخ بشریت بودند که شناخت منش، رفتار و جایگاه واقعی ایشان تنها با ظهور حضرت حجت‌(عج) محقق می‌شود.

امام جمعه کوهبنان عنوان کرد: حضرت زهرا(س) یک بانوی کامل در تمام صحنه‌های خانوادگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی بودند که به بهترین نحو وظایف خود را عمل می‌کردند و دلیل واقعی شهادت ایشان حمایت از ولایت بود.

وی در پایان تصریح کرد: تحقیق در زندگی فاطمه زهرا(س) سبب تقویت ایمان می شود و باید در زندگی خود از این بانوی بزرگوار الگو بگیریم و نام ایشان برای همیشه تاریخ در قلوب مردم جهان جای گرفته است./9709/302/ب1

ارسال نظرات