۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۴۸۲۷۴۸
آیت الله نوری همدانی:

رفع کمبودهای کشور در گرو حفظ وحدت است

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که در صورت وجود وحدت تمامی مشکلات برطرف می شود، گفت: باید برای رفع هر نوع کمبودی در کشور با حفظ وحدت تلاش کرد.
حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش ار ظهر امروز در دیدار با مسؤولان برگزاری همایش بزرگداشت شیخ صدوق با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) بیان داشت: پس از پیامبران و ائمه معصوم(ع) علما هادی و راهنمای مردم هستند.

مرجع تقلید ادامه داد: تاریخ زندگی علما دارای معارف بلندی است که توجه به آنها اثرات فراوانی در جامعه ایجاد می کند؛ این جلسه برای بنده بسیار ارزشمند است زیرا در جمعی که یادآور فقیه تأثیرگذار در انقلاب آیت الله مهدوی کنی است قرار دارم که از نبود ایشان خلأ بزرگی در جامعه احساس می شود.

وی خاطرنشان کرد:در زمان بنی عباس سه فرزند یک ماهیگر رشتی، بسیاری از شهرهای ایران را تسخیر و بنی عباس را از بغداد خارج و فضای مناسبی برای اشاعه و نشر فرهنگ اهل بیت(ع) و تقویت حوزه های علمیه شیعه و تقویت محدثان ایجاد کردند؛ جریان حدیث در این زمان شکل گرفته و شیخ صدوق و کلینی نیز مربوط به این زمان هستند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که شیخ صدوق سفرهای علمی فراوانی انجام داده است، اظهارداشت: شیخ صدوق کتاب من لایحضره الفقیه را در بلخ نوشته است و علما از گذشته در میان مردم بوده و چهره به چهره با آنها صحبت می کرده اند که امروزه نیز باید این گونه باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با شاره به فقدان علما در شهرهای مختلف کشور بر پرورش فقها در کشور همانند گذشته تأکید کرد و افزود: باید برای رفع هر نوع کمبودی در کشور با حفظ وحدت تلاش کرد.

وی ادامه داد: مردم می خواهند فقیه شخصی همانند امام خمینی(ره) باشدکه مظلومان و محرومان را بیدار،در تمام دنیا تحول ایجاد کرد و لرزه بر اندام استکبار جهانی انداخت.

مرجع تقلید در پایان خاطرنشان کرد: مردم رکن انقلاب هستند و در راه انقلاب جان خود را نیز فدا کردند در حالی که بیشتر آنها کپرنشین بوده اند که اکنون به علما نگاه می کنند و علما باید در این زمینه کاری انجام دهند؛ درتمامی امور اعم از سیاسی و فرهنگی وحدت داشته باشید و پشت سر رهبرمعظم انقلاب حرکت کنید تا بتوانید مشکلات را برطرف سازید./1324/پ202/ص

ارسال نظرات