۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۴۸۲۷۱۷
امام جمعه موقت کرمانشاه:

تولید ملی نیازمند حمایت همه جانبه است

امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به اینکه باید از تولید ملی در کشور حمایت همه جانبه صورت گیرد، گفت: عدم حمایت از کارگاه های تولیدی منجر به ورشکستگی و تعطیلی آنها می شود.
تولید ملی

حجت الاسلام محمد حجتی امام جمعه موقت کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به لزوم حمایت از کارگاه های تولیدی در کشور ابراز داشت: بنگاه ها و کارگاه های تولیدی توانمند نشده و مورد حمایت قرار نگرفته اند و این عدم حمایت در کنار تحریم ها موجب ورشکستگی و تعطیلی کارگاه ها شده است.

امام جمعه موقت کرمانشاه بیان داشت: تا سرمایه ها در یک کشور خرج کارخانه ها، مزارع و مراکز دامداری نشود تولیدی انجام نمی شود و اقتصاد جامعه تخریب می شود.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری خصوصی و واگذاری وام های کلان به سرمایه داران سبب می شود که سرمایه ایرانی دچار رکود شده و بیشتر کارگاه ها بدون حمایت مانده و بسته شوند.

این مسؤول تصریح کرد: متأسفانه امنیت فرهنگی در جامعه وجود ندارد به همین دلیل افراد ثروتمند حاضر نیستند ثروت خود را در جامعه بکار گیرند و مهاجرتهای جمعیت از منطقه ای به منطقه دیگر و از روستا به شهر موقعیت های سرمایه گذاری را از بین می برد.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: مؤلفه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و نظامی در یک راستا نبوده و از افراد دارای ذوق و هنر و کاردان در امور استفاده نمی شود از طرفی تهدیدات کشورهای غربی نیز فشارهای بین المللی را علیه ملت ایران بیشتر می کند.

حجت الاسلام حجتی یادآور شد: آمریکا در سال 1359 اموال ایران را بلوکه کرده و حسابهای بانکی را بستند و ارتباطات مستقیم بانکی ما را ممنوع کردند و تحریم دوم در حکومت ریگان در سال 1367 بود که تحریم واردات کالای ایرانی به آمریکا و فروش کالاهای دومنظوره صورت گرفت.

امام جمعه موقت کرمانشاه در پایان عنوان داشت: امروز نیز مسأله سرمایه گذاری شرکتهای خارجی در زمینه نفت و گاز در ایران و لیبی به عنوان قانون داماتو مطرح است، در چنین شرایطی که کشورهای قدرتمند با سرمایه های ایرانی برخورد می کنند دولت باید از واردات به کشور جلوگیری کند و سرمایه های ایرانی و کالاهای ایرانی را تقویت کنند.302/857/ب1

ارسال نظرات