۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۴۸۲۷۰۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد؛

ضرورت عمق‌نگری در فعالیت‌های پرورشی و تربیتی مدارس

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اجتناب از برنامه‌های تبلیغاتی و تشریفاتی پرورشی در مدارس، گفت: باید در فعالیت‌های پرورشی مدارس عمق‌نگری بیشتری داشته باشیم.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار مربیان پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش بجنورد که به مناسبت هفته تربیت بدنی و روز امور تربیتی برگزار شد، اظهار کرد: معلمی و رسالت آموزش و پرورش در ادامه حرکت و شغل انبیا است.

وی ادامه داد: باید با نقش‌آفرینی معلمان و مربیان تربیتی و پرورشی مدارس، در جامعه انقلاب فکری و درونی و تحول ایجاد شود تا به جامعه مطلوب و خداپسندانه دست یابیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به حدیثی از رسول گرامی اسلام، افزود: استعدادهای دانش‌آموزان همانند طلای پنهان در معادن بوده و معلم و مربی موفق کسی است که در شناخت استعدادها و ظرفیت‌های دانش‌آموزان توفیق داشته باشد و بعد از شناسایی استعدادها به دنبال کشف و ظهور و بروز گوهر وجودی این دانش‌آموزان باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه معلمان و مربیان باید پس از استخراج، تصفیه و پردازش استعدادهای دانش‌آموزان، ماحصل آن را در معرض دید و نمایش قرار دهند، خاطرنشان کرد: کار تعلیم و تربیت تبدیل انسان‌های خام به افراد پخته قابل عرضه در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه تربیت دینی و اسلامی فرزندان آینده این کشور فرآیند مهمی بوده که رسالت اصلی آموزش و پرورش است، تصریح کرد: برای رسیدن به این مقصد و مقصود باید عمق نگری بیشتری داشته باشیم و از سطح عبور کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: مثلاً دهه فجر فرصت ویژه‌ای برای انقلاب و مردم و نسل‌های جدید است تا با مبانی انقلاب و نگاه امام آشنا شوند؛ ازاین‌رو نباید در دهه فجر در مدارس تنها به نواختن زنگ انقلاب اکتفا کنیم بلکه باید عمقی‌تر کار کنیم.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی، خطاب به مربیان تربیتی مدارس، اظهار کرد: باید دانش‌آموزان را وارد میدان بصیرت عملی کرده و کارها و فعالیت‌های تربیتی و پرورشی در مدارس عمقی‌تر باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید بیش از پیش از مناسبت‌های انقلابی و اسلامی برای سازندگی دانش‌آموزان استفاده شود، اضافه کرد: آشنا شدن بیشتر دانش‌آموزان با انقلاب، روحانیت و چهره‌های دینی از ضروریاتی است که لازم است مورد توجه مربیان تربیتی و پرورشی مدارس باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه باید صبحگاه‌های مدارس به‌عنوان یک کلاس اخلاق، تربیت و سیاست باشد، خاطرنشان کرد: در مدارس سیاسی‌کاری نکنید؛ اما تربیت سیاسی همانند تربیت قرآنی لازم است.

وی با اشاره به اینکه امروز ایران اسلامی به‌عنوان کشوری قدرتمند و مؤثر در مسائل منطقه‌ای و جهانی شناخته شده است، افزود: در این راستا باید همت بلند را به دانش‌آموزان تزریق کنیم تا برای صدور انقلاب اسلامی به جهان مهیا شوند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه آموزش و پرورش سرمایه‌دارترین نهاد کشور است، گفت: باید این سرمایه انسانی بزرگ به‌درستی به کار گرفته شده و از آن برای ساختن تمدن بزرگ دینی استفاده شود./202/9314/ب1

ارسال نظرات