۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۴۸۲۶۹۳
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه چگنی:

عدالت اجتماعی و توازن اقتصادی از اهداف اقتصاد اسلامی است

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان چگنی تحقق اقتصاد مقاومتی را لازمه توجه به اقتصاد اسلامی و الگوگیری از سیره زندگی امیرمؤمنان دانست و گفت: اقتصاد اسلامی بر عدالت اجتماعی، توازن و استقلال اقتصادی در جامعه تأکید دارد و شکوفایی اقتصادی نیازمند تحقق این اهداف است.
حجت الاسلام لرستانی

حجت الاسلام علی لرستانی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، در رابطه با اهمیت توجه به بیت المال بیان داشت: بیت المال در نظام اقتصادی اسلام بیشترین مباحث را به خود اختصاص داده و از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی هدف از بیت المال را تأمین اهداف بلند مدت برای تکامل انسانها به سمت سعادت و معنویت و قرب الهی عنوان کرد و افزود: هدایت مردم به سمت اخلاق کریمه و ارزشهای معنوی از دیگر اهداف است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه چگنی خاطرنشان کرد: استقرار عدالت اجتماعی، اقتصادی و رشد استعدادها و خلاقیتهای انسانها و ریشه کن کردن فقر از جامعه و رسیدگی به مصالح و منافع محرومان و مستضعفان از اهداف اقتصاد اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه امام علی(ع) در تقسیم بیت المال هیچ تبعیضی نسبت به افراد جامعه قائل نبودند، عنوان داشت: باید توجه داشته باشیم که بیت المال را در غیر موارد خود مصرف کردن خلاف شرع مقدس اسلام است و کسانی که بیت المال مسلمانان را به امانت و برای رفع نیازهای جامعه در اختیار دارند، اگر در این امانت خیانتی صورت گیرد مستحق عذاب الهی می شوند.

حجت الاسلام لرستانی با اشاره به اجرای عدالت حضرت علی(ع) در تقسیم بیت المال خاطرنشان کرد: ایشان در تقسیم بیت المال تمام جوانب شرعی را رعایت می کردند و بین افراد تبعیض قائل نمی شدند.

وی با بیان اینکه انسان در برابر اعمال خصوصی و عمومی مسؤول است، اظهار داشت: از دیدگاه قرآن انسانها باید مسیر کمال را که ایمان، اخلاص و عمل صالح لازمه آن است، بپیمایند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه چگنی عدالت اجتماعی، توازن اقتصادی و استقلال را از اهداف اقتصاد اسلامی دانست و عنوان کرد: برای گسترش و رشد این اهداف انسانها باید با توجه به وظایفی که بر دوش دارند گام بردارند.

وی در ادامه تصریح کرد: تحقق اهداف اقتصاد اسلامی مقابله با ضدارزشها و شناخت دیدگاه اسلام و دستورات دین است.

حجت الاسلام لرستانی با اشاره به اینکه در دوران پیامبر(ص) و امام علی(ع) اهداف اقتصاد اسلامی پیاده شد، یادآور شد: نامه ای که علی(ع) برای مالک اشتر تنظیم کردند نمونه ای کامل از رفتار حضرت علی(ع) در رابطه با بیت المال و نظام اقتصادی جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه افرادی که بیت المال را در اختیار دارند، خزانه دار، نماینده و سفیران مردم و مسلمانان هستند، خاطرنشان کرد: باید به این مهم توجه داشت که خیانت در اموال مسلمانان عواقب سختی در پی دارد و حضرت علی(ع) نیز در این زمینه می فرمایند: خیانت در بیت المال موجب از بین رفتن کمالات افراد در دنیا و آخرت می شود.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه چگنی افزود: ثروت این افراد ثباتی ندارد و کمبود مال و بی برکتی در مال، عمر و بی آبرویی در دنیا و آخرت و گرفتاری در پی دارد و غضب پروردگار متعال شامل حال این افراد می شود.

وی اظهار داشت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی و شکوفایی وضعیت اقتصادی کشور کارگزاران و مدیران حکومت اسلامی باید رفتار و سیره زندگی امیرمؤمنان(ع) را الگو و در خدمت به مردم رضایت الهی را مورد توجه قرار دهند./302/9459/ب1

ارسال نظرات