۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۴۸۲۶۸۶
مدير حوزه علميه دارالعلم اسلامي‌کاشان:

اقدام اساسی در زمینه استعداديابي طلاب انجام نشده است

مدير حوزه علميه دارالعلم اسلامي‌کاشان گفت: در بحث استعداديابي طلاب حوزه‌ کار اساسي انجام نشده است و طلاب به ويژه کساني که از سطوح عالي ديپلم و کارشناسي وارد حوزه مي‌شوند، بايد از همان اول استعداديابي شده و در همان مسير تحصيل خود را ادامه دهند.
حجت الاسلام سيد عباس شريفيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در کاشان، حجت الاسلام سيد عباس شريفيان با اشاره به فرارسيدن زمان پذيرش حوزه‌هاي علميه، گفت: اطلاعات مردم نسبت به حوزه علميه ضعيف است که مي‌توان از راه‌هاي مختلف آن را بيشتر و کامل‌تر كرد.

وي افزود: حوزه دارالعلم اسلامي‌ كاشان در اين راستا، طرحي ابتکاري را اجرا كرده است كه در اين طرح دانش ‌آموزان دبيرستاني از تمام مدارس را به حوزه علميه دعوت کرد تا ظرف يک روز از نزديک با فضاي حوزه و طلاب آشنا شوند.

حجت الاسلام شريفيان گفت: در اين دوره يک روزه براي طلاب کليپ ‌هايي پخش شد و آنها از نزديک با فضاي زندگي طلاب آشنا شدند و به يک شناخت واقعي از حوزه دست پيدا کردند.

وي تصريح کرد: به نظر بنده کساني که در اين دوره شرکت کردند اگر حوزه علميه را انتخاب کنند طلبه‌ هايي خواهند شد که با اطلاعات کامل طلبه شده‌اند و اگر هم طلبگي را انتخاب نکنند هيچگاه کارشان به عناد و مخالفت با حوزه علميه نخواهد کشيد و نسبت به حوزه نگاهي کاذب نداشته و دچار کج‌ فکري نخواهند شد.

مدير حوزه علميه دارالعلم اسلامي‌ كاشان با اشاره به اينکه اين طرح نتيجه بسيار خوبي داده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه آموزش و پرورش نسبت به مسأله آشنا کردن دانش آموزان با حوزه علميه اهتمام جدي ندارد و جاي آن خالي است و از طرفي حوزه علميه بودجه کافي را در اختيار ندارد.

وي يادآور شد: در بحث استعداديابي طلاب در حوزه‌ کار اساسي صورت نگرفته است و طلاب حوزه علميه به ويژه کساني که از سطوح عالي ديپلم و کارشناسي وارد حوزه مي‌شوند، بايد از همان اول استعداديابي شده و در همان مسير تحصيل خود را ادامه دهند.

حجت الاسلام شريفيان تصريح کرد: نبايد وضعيت به گونه‌اي باشد که طلاب پس از گذراندن يک يا دو سطح تازه بخواهند رشته‌اي را که در آن استعداد دارند انتخاب کرده و در آن تخصص به دست آورند بلکه بايد از همان ابتدا مسير خود را انتخاب کنند تا از فرصت خود بهترين استفاده را بکنند.

وي ادامه داد: با توجه به اهميت مسأله وقف بايد براي مردم اطلاع رساني شود تا شاهد ارتقای کمي و کيفي حوزه‌هاي علميه باشيم و بتوانيم اساتيد و مديران شايسته‌اي را براي حوزه‌هاي علميه پرورش دهيم.

استاد حوزه علميه تاکيد کرد: اگر بخواهيم فقط کتابهاي خاصي را به طلاب آموزش دهيم و به عبارتي به آنها ماهي بدهيم و ماهي گيري ياد ندهيم، هيچ دستاوردي نخواهيم داشت بلکه بايد ترفندهاي علمي را به آنها آموخت و طلاب را به سوي توليد علم تشويق کرد.

حجت الاسلام شريفيان گفت: متأسفانه به آن ميزاني که در جامعه تحول ايجاد مي‌شود به همان ميزان در حوزه تحول ايجاد نمي‌شود و اين در حالي است كه بايد اين تحول در حوزه همگام با تحولات جامعه بوده و نسبت به نيازهاي جامعه پاسخگو باشد./302/1307/ب1

ارسال نظرات