۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۴۸۲۶۸۰
دبیر انجمن فقه و حقوق حوزه خبرداد؛

نگاهی نو به سهم الارث فرزندان در قرآن در یک کرسی علمی

شبانی از برگزاری کرسی نظریه پردازی با موضوع «نگاهی نو به سهم الارث فرزندان در قرآن کریم» با حضور اندیشمندان حوزه در قم خبرداد.
نگاهی نو به سهم الارث فرزندان در قرآن کریم در یک کرسی علمی

معصوم شبانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ارث به عنوان یکی از مسائل مهم و حساس در فقه امامیه از برگزاری کرسی نظریه پردازی با موضوع  «نگاهی نو به سهم الارث فرزندان در قرآن کریم» خبر داد و عنوان کرد: ما در این نشست از اساتید و بزرگان زیادی بهره می بریم و در مجموع نشست علمی سنگینی را خواهیم داشت.

دبیر انجمن فقه و حقوق حوزه با بیان این که موضوع ارث همواره یکی از مسائل پرچالش و سخت در فقه امامیه و حتی فقه اهل سنت بوده است، تأکید کرد: در این باره سؤالات و ابهامات زیادی از جمله دو برابر بودن سهم پسر نسبت به دختر وارد شده و کم و بیش به این سؤالات پاسخ هایی داده شده است ولی هنوز عده ای به اقناع لازم نرسیده اند.

وی افزود: انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه های علمیه در همین راستا قصد دارد با دعوت از اساتید حوزوی و دانشگاهی نگاهی نو را در مسأله سهم الارث فرزندان در قرآن را مطرح کند و ضمن پاسخگویی جدید به برخی از شبهات و اشکالات وارده در این حوزه، دروازه جدیدی را برای تولید علم گشایش دهد.

شبانی با اشاره به نظریه پرداز و داوران این نشست علمی گفت: حجت الاسلام سیدمحمد جواد موسوی از اساتید و پژوهشگران حوزه قرآن و تفسیر به عنوان نظریه پرداز حضور خواهند داشت و آیت الله ابوالقاسم علیدوست استاد درس خارج و نظریه پرداز حقوق و علوم انسانی به عنوان داور اصلی این نشست ایراد سخن می کند.

وی ادامه داد: حجج اسلام والمسلمین محمدعلی رضایی اصفهانی عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، جعفر بستان استاد سطح عالی حوزه علمیه و سیدعلی علوی‌قزوینی استاد حوزه و دانشگاه داوران دیگر این نشست هستند و همچنین حجج اسلام خالدغفورالحسنی، حسین بستان، محمدفاکر میبدی و احمدقدسی از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه نیز به عنوان ناقد حضور خواهند داشت.

دبیر انجمن فقه و حقوق حوزه با اشاره به کارشناس این نشست با بیان اینکه وحید بیگدلی استاد دانشگاه دبیر علمی این نشست خواهد بود، به زمان ومکان برگزاری این کرسی علمی اشاره کرد و ابراز داشت: این نشست علمی روز پنجشنبه پنجم اسفندماه ساعت 15:30 در ساختمان انجمن های علمی حوزه واقع در بلوار جمهوری کوچه 2 فرعی اول سمت چپ ساختمان انجمن های علمی حوزه در سالن کنفرانس برگزار می شود./1330/ت302/ج

ارسال نظرات